sydney tower

TJA!
Gårdagens filmvisning var kul. Jag minglade med en massa intressant tv- och filmfolk, pratade med en tjej i min ålder som pluggade skådespeleri i LA och en annan som jobbade på kanal 9 här i Australien! Alla andra som var där var involverade i någon av filmerna som visades eller anhöriga till dessa, så jag var den enda outsidern, haha. Tur att jag har en väl uppövad förmåga att hantera obekväma situationer... Alla tyckte att det var superexotiskt med en svensk (som vanligt). En av filmerna handlade om fairies (typ feer) och jag fick lära mig att här är det nästintill obligatoriskt att hyra en fe till barnkalaset. Alltså en tjej runt 20 utklädd i glittrig prinsessklänning... En rätt motbjudande och amerikaniserad tradition tyckte jag men höll god min.
Idag har vi surfat (jag gav dock upp rätt snabbt och snörade på mig löparpjuxen istället) och sedan åkte vi in för att besöka Sydney Tower igen. Både jag och V var överens om att det var det häftigaste vi upplevt att sitta i baren 300 meter upp och se staden breda ut sig åt alla håll så långt ögat kunde nå. För er som inte läst om vårt tidigare besök: man åker efter en rigorös process med säkerhetskontroll och check av klädstil upp i en klaustrofobisk hiss (denna gång åkte vi tillsammans med en servitris som vi småpratade maniskt med för att dölja vår nervositet för att fastna i hissen...). Sedan kliver man ur i baren som är formad som ett O runt hissen och stirrar ut genom panoramafönstrena som paralyserad av den fantastiska utsikten. Baren roterar dessutom så man får se hela staden uppenbara sig - rekommenderas verkligen!
(nedan följer en orgie i mat, så ni som är magsjuka, har stomipåse eller inte gillar mat - sluta läs...)
Vi tänkte inte äta något då menypriserna matchar tornets höjd men jag kunde inte låta bli att beställa in en ostbricka - väldigt värt! Drack ett glas gott Merlotvin till. När vi sedan skulle hem var det en halvtimmes väntetid på färjan så det blev efterrätt i form av glass. Har spanat in de 16 sorterna chokladglass ett bra tag och nu var det dags. Fattar ni - 16 sorters chokladglass!! Tog ett antal minuter att bestämma sig för en chokladfanatiker som jag. En helt ljuvlig kväll med andra ord! Nu blir det lite filmkik på datorn och sedan sömn inför morgondagens äventyr. Jag gillar vinterlov down under!
Jag med den ljuva kreationen som utgjorde ostbrickan
Ett vagt försök att fånga utsikten med iPhone-kamera. Det starka ljuset i mitten är Sydney Swans hemmaarena! (australiensisk fotboll)
Min fett snygga gymkille & jag
Jag och de 16 sorterna chokladglass... heaven or what?!
V satsade på friskt och fruktigt

Kommentarer
Postat av: mamma

Såg gott ut!

2011-07-01 @ 00:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0