lördagkväll i kylslaget manly

God afton!
Nu är jag hemma i värmen igen - thank God för gasvärmaren här i lägenheten, utan den skulle vi förfrysa! (tyvärr så värmer den enbart upp halva lägenheten för dörröppningarna är så klaustrofobiskt trånga att värmen inte tar sig igenom...) Har pluggat ekonomi och försökt skypa med min kära familj, vilket var trevligt men jag förstår hur man känner sig som döv eftersom ljudet fastnade någonstans på vägen. Det blev några minuter av gester innan de gav upp och gick ut i sommarvärmen.
Vad har vi hittat på här i freezing Sydney? I torsdags åkte vi in till stan för lite kvällsshopping. Det är jätterea runt om i stan. Vet inte varför men det är nån slags konstig vinterrea. Alltid lika roligt att shoppa då man egentligen inte har råd och gör upp alla möjliga excuses i hjärnan för att berättiga spenderarbyxorna. Vi började med att gå till Darling Harbour, ett trevligt område runt en hamn (som namnet antyder) med restauranger, klubbar och den jättestora iMax = världens största 3D-bio. Anledningen till att vi gick dit var att jag hade nosat rätt på ett chokladcafé som sålde en beryktad hasselnöts-varmchoklad. Jag fick två chokladpraliner av min snälla pojkvän och log som en lycklig hund resten av kvällen. Kom hem med två scarves från Portmans, en i leopardmönster och en fin beige med orange/bruna blommor. Orange har tydligen återuppstått igen efter att ha legat i dvala sedan 70-talet och hallå, man vill väl visa att man hänger med i svängarna! En mycket trevlig kväll blev det.
Igår jobbade jag. Känner att jag behärskar jobbet till fullo nu - känner både igen stammisarna och vet vad dom vill ha - men tyvärr är det mycket skitsnack bland personalen så man får skaka av sig det som vatten på en gås eller vad det nu heter. Bra träning är det iallafall och jag har blivit betydligt mer hårdhudad. Väldigt värdefullt inför arbetslivet! Sedan gjorde vi något helknasigt - vi sprang intervaller kl 22 en fredagskväll... Jag orkade med sammanlagt 2 km och det känns väldigt bra, iallafall såhär efteråt ;)
Idag har det regnat och jag har dragit med mig V till Paddington. Paddington är en väldigt mysig stadsdel som inte liknar någon annan del av Sydney. Vi besökte Paddington Market som hålls varje lördag men som jag hittills inte har lyckats släpa mig till. Massor med unga designers som inte har hunnit bli kända än samt hantverkare och olika ätbara attiraljer. Vi nöjde oss med att titta och gick sedan i lite affärer. I Paddington finns inga stora kedjor utan bara små mysiga trånga boutiquer. En hel del säljer både Acne och Cheap Monday! (svenska märken!).
Nu blir det film! Vi ska se om Shutter Island som vi såg för länge sedan. En jättebra men lite läskig film - rekommenderas!
peace
Fina V avnjuter varm hasselnötschoklad på Lindt café

Leopardscarfen och jag åker färja. Genomtänkt matchning med kappan va?

Kommentarer
Postat av: Linda

Snygg scarf! ;)

Ps) hur gör jag för att vinna en ârsförbrukning av välling?

2011-06-11 @ 16:17:05
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0