väder, kläder och kackerlacksläder

God afton!
Gårdagens festligheter var mycket trevliga. Vi hann ut en sväng i stan innan det blev nattbussen hem till Manly (faktiskt gick den ganska snabbt utan all vidrig trafik!). En inte alltför pigg Linnea dök upp i tid på jobbet imorse och klistrade på sitt mest insmickrande leende för att täcka bristen på skönhetssömn. När en timme var kvar var jag väldigt trött men då dök en lång ståtlig solskensblond pojke upp (V) och beställde smoothie och då kändes det lättare att uthärda sista timmen. Sen är det alltid trevligt att småprata med alla stammisar - jag fick höra att jag såg kreativ ut i min scarf av mannen som alltid skrattar åt sina egna skämt. Sådana roliga små vardagsföreteelser som gör det värt att jobba.
Vädret har varit strålande soligt och somrigt hela dagen. Vi har för ovanlighetens skull slappat hela kvällen och jag har betat igenom söndagstidningens alla 14 (nästan iaf) bilagor och lärt mig viktiga australiensiska samtidsfenomen. Har även skypat med Sverige, med mamma och lillebror och Carro. Alltid lika trevligt att höra av sina nära och kära hemifrån - ibland är det jobbigt att man inte kan finnas där bara... Men det heter ju att efter regn kommer solsken!
Nu är det sovdags, jag har tre härliga lediga dagar, fingers crossed att det blir fint väder! Vi har storslagna planer på aktiviteter och upptåg för de kommande dagarna - häng med här på bloggen för senaste nytt från landet där allt är bak-och-fram! (lysknappar, trafiken, ordningen i rulltrappor - här står man till vänster och går till höger, learned it the hard way). tjingeling
ps. mobiltelefonen var i slagsmål på krogen igår och har numera en fin spricka över hela skärmen, 4 månader efter att den lagades... kan någon uppfinna en mobil tillverkad i diamant åt mig? eller något annat okrossbart typ kackerlacksskal?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0