glassar runt

God afton!
Hör att det regnar hemma i Svea, trist. Med reservation för att låta skadeglad skiner solen här och hela staden glittrar. Det är verkligen ett speciellt ljus här i Australien!
Igår var det väldigt lugnt och stilla ute på havet så vi beslutade oss för att hyra snorkelutrustning och snorkla vid Shelly Beach en knapp kilometer hemifrån oss. Det skall tydligen vara det bästa snorkelstället i stan. Vi drog på våra våtdräkter och visst är det en sällsam känsla att glida runt i undervattensvärlden. Massor av färgglada fiskar uppenbarade sig alldeles vid strandkanten! Det finns även meterlånga revhajar och sköldpaddor i bukten men de var lite blyga och ville inte visa sig.
Snorklingen var en fascinerande men kylslagen upplevelse. Efter bara några minuter i det kalla Stilla Havs-vattnet var fingrar och tår bortdomnade. När vi gick upp på land som två frysta fiskpinnar fick jag en kraftig krampattack i vänster vad... Till min förtvivlan är vaden fortfarande öm :( jag känner mig som en äkta vekling men trösttränade lite på gymmet idag (bara överkropp) som kompensation så nu känns det lite bättre.
Dagen idag: Jag skulle jobba men det visade sig att bossen hade dubbelbokat. Igen... Så det blev en day off och vi gick till resebyrån för att trixa lite med resplanerna. Eftersom havet är lika stilla som vid Pite Havsbad en januarimorgon och surfingen därmed värdelös bestämde vi oss för lite äventyr inne i stan efteråt. Det blev lunch på Pancakes on the Rocks (dygnet runt-öppet pannkakshak) - jag bangade på pannkakor och tog champinjoncrêpes medan V högg in på en hel stack med jordgubbar och glass. Sedan kände vi för lite kultur och besökte Justice & Police museum. De hade en pågående utställning om någon typ av spionorganisation. Man fick även besöka en fängelsecell, läsa om otäcka mord och se beslagtagna vapen från brottslingar. Sydney har ju en historia som straffkoloni så det var intressant att besöka ett museum med anknytning till stadens mörka förflutna!
(Här tänkte jag bifoga en fin bild men bilduppladdningsverktyget verkar inte fungera så ni får använda era kreativa sidor och föreställa er den istället).

Ha det så fint alla läsare! Här är klockan passerad midnatt sedan länge och det är läggdags. godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0