vi ska ut och resa!

HEJ! :)
Ja, nu har vi äntligen bokat både flyg till Cairns i norra Australien (tar 3 timmar!) och busspass, boende på hostel för en vecka samt två utflykter: en tur till regnskogen med övernattning och en dagsutflykt med båt på Barriärrevet. Och V ska hoppa bungy jump! Jag är inte särskilt avundsjuk - som tidigare nämnt föredrar jag att hålla mig på land, varken ovanför eller under. Vi åker nästa onsdag den 6:e om allt går enligt planerna. Vet inte om ni har hört det back home, men det är en vulkan i Chile som har utsöndrat ett sånt där askmoln och ställt till det för flygplanen här nere så flygen är inställda var och varannan dag... Tydligen kan askan förvandlas till smält glas om den åker in i flygplansmotorerna och då blir det lite trist. Längtar längtar tills vi åker!
Tyvärr har bokningen orsakat smärre ekonomiska tillkortakommanden så nu får vi försöka klara av en vecka i Sydney utan att spendera så mycket. Vilket är sådär lätt i landet där frestelserna är många och starka och en burk keso kostar 35 spänn... (och bananer 100 kronor kilot!) Men utmaningar är till för att tas! Jag knappade in mig på TimeOut:s hemsida och kikade in på fliken "Free events" och vips så hade vi en uppsjö med gratisaktiviteter med varierande underhållningsvärde. Jag kan verkligen rekommendera TimeOut för de som besöker Sydney (och flertalet andra städer också), deras hemsida har bra och uppdaterade guider till events, caféer, barer, museer och allt annat tänkbart, både på breda och smala teman.
Idag roade vi oss med en liten vandringstur trots taskigt väder för första gången på länge. Det var rätt varmt ändå så vi snörade på oss vandringskängorna (läs: våra trötta gympadojor) och gick en led som går runt själv halvön som Manly sticker ut på och som är nationalparksområde. Tog drygt en och en halv timme och vi tog oss hela vägen till en utsiktsplats där man hade jättefin utsikt ända till stan 11 km bort. En närmast surrealistisk vy uppenbarade sig med den frodiga grönskan runt omkring oss och den stålgrå skylinen långt bort i fjärran likt en hägring!
Nu är V på innebandyträning och jag tänkte ge mig ut och springa i kvällsmörkret trots att benen helst vill dö efter gårdagens benpass på gymmet... Ha det superfint allihopa och njut av ljusa sommarkvällar! peace

Shelly Beach till höger i bild - det var här vi snorklade förra veckan
Vandringsleden
Ett träsk!
Ser ni Sydney (innerstan) i mitten? Gillar denna bild, nedre halvan är som tagen från en bergsvandring medan övre speglar storstan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0