hösten är här

Heeej!
Jag hade skrivit ett långt fint inlägg till er men då hängde sig datorn och allt försvann... Idag har jag iaf jobbat. Det gick bara fint förutom att jag spillde barbecuesås på min sko. Älskar att vi får gratis kaffe på jobbet! Då snackar vi inte blaskigt svenskt bryggkaffe utan äkta cappuccinos. Baristorna som jobbar är sjukt skillade och gör verkligen hur gott kaffe som helst. Nästan så att man kan jobba gratis när man har sådana förmåner!
Har även hunnit med ett body pump-pass på gymmet vid Darling Harbour. Ikväll har jag ägnat mig åt den föga glamourösa aktiviteten tvättning. Men det är så smidigt att tvätta här, vi är 3 lägenheter som delar på en tvättmaskin så det är alltid ledigt. Att den ligger 5 meter från lägenhetsdörren i trapphuset är inte helt fel heller!
Idag får ni ju sommartid i Sverige - det säkraste vårtecknet av dem alla! Här i Sydney får vi vintertid om en vecka. Då blir det bara 8 timmars tidsskillnad och lite knas för mig och Victor när vi ska skypa. Vi har fått bra rutin på det och så kommer en massa årstider emellan och stör... men då är det bara en månad kvar tills vi ses :D
Nu ska jag sova, måndag är ju min "tidiga" dag... tänkte visa er en bild på ett konstigt djur som satt utanför mitt hus imorse, tror att det var en possum igen! Den var så söt, alldeles blöt i pälsen från regnet och satt ihoprullad som en död iller. Jag hoppas att jag får mer kärlek från min dator imorgon så kan jag visa den då. ha en underbar söndag och njut av det nya ljuset! (lät nästan lite andligt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0