I mandelsmörets våld

God morgon!
Jag gick upp en timme tidigare än vanligt för att kunna skypa lite med V, mysigt :) Under tiden vi pratade blev jag mer och mer hungrig och nu har jag ätit alldeles för mycket almond spread. Igen. Nog för att det är nyttigt men det är ett DYRT beroende - en burk kostar som ett ciggpaket så min överkonsumtion får stränga konsekvenser för min redan utvattnade ekonomi. Serious issues det här. Jag har provat att byta till det betydligt billigare alternativet jordnötssmör men det är inte alls samma tillfredsställelse... mandelsmörsterapi någon?
Igår vaknade jag på natten av att någon duschade. Jag var inte helt 100 vaken utan konstaterade lite förundrat att mina flatmates tyckte att halv fem på morgonen var en helt normal tid att duscha på. När jag vaknade på morgonen kom jag på att det inte var dusch. Det var regn. REGN. Regnet här i Australien är det så mycket mer... aggressivt än i Sverige. Till tåget var jag tvungen att traska hur som helst trots vatten upp till fotknölarna i Anderson Park. Tygskor har aldrig känts så fel... Hösten är definitivt här även om det fortfarande är varmt! I australiensiska Cosmopolitan visas vintermodet och det läskiga är att det är lika varma kläder som våra svenska. Bör jag frukta vinterns antågande mer än jag gör? eller är aussies allmänt frusna själar?
Nu måste jag sticka till plugget :) har ett tutorial test idag, 10 frågor på 10 min..! Spännande! Sedan ska jag heada mot Bondi Junction och spana i lite surfaffärer och träna. Ikväll blir det utgång med pitetjejerna som jag träffade i lördags. Kan denna dag bli annat än tiptop? :D
Ha det superbra, njut av livet och kom ihåg: om något inte funkar - try harder!
Skymning över North Sydney från min färjehållplats sett. Det börjar bli mörkt tidigare här, redan kring 7 igår kväll!

Kommentarer
Postat av: Boel

Sa sant, nar det Val regnar har sa regnar det sjukt mycket pa en gang! O oroa dig inte var vintern, det ar australienare som e frusna av sig;)

2011-03-23 @ 10:36:43
URL: http://mittlivioz.blogg.se/
Postat av: Carro

Tror inte heller att du behöver oroa dig speciellt mycket för vintern! Och skulle det bli liiiiite kyligt, typ 15 grader! ;P så är det bara att ta sig lite norr ut så får ni det varmare :)

Våren har äntligen kommit hit! Igår var det sol och 12 grader här i sthlm, helt underbart!

2011-03-23 @ 12:12:44
Postat av: mamma

vad är almond spread???

2011-03-23 @ 21:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0