Idag börjar hösten i Australien!

Jag tycker att människor är ett jätteintressant fenomen (ufovarning på mig?) och en av fördelarna med att bo i en storstad är att man får så många tillfällen att oblygt betrakta dem. Idag på uni satt jag och kollade på folks klädstilar. Vissa snygga och andra helt horribla, i stil med "vad tänkte hon/han egentligen? still asleep vid påklädningstillfället?!"
Okej, så här är det iaf: mina flatmates är jättesnälla och trevliga. Men det finns vissa lite smått suspekta saker med dem (hoppas att de nu inte läser min blogg och använder google translate...):
* De har bara PLASTtallrikar! inga riktiga porslinstallrikar som vanligt folk. ...why? 70-talsnostalgi?
* De har ingen handtvål på toaletten. Inte på tvättfatet iaf. Well, nånting måste man väl spara in på när man bor i en dyr storstad...
* Det är BARA tjejen som är involverad i hushållssysslor. Känns väldigt Pakistan. Eller nu ska jag inte vara elak, har sett killen diska en gång - tror det var på alla hjärtans dag.
* De har ingen köksfläkt så hela lägenheten osar dagens rätt. Inte deras fel iofs.
* Deras duschdraperi har svininfluensavirusmönster. Vi såg en dokumentär om virus på tv igår och dom såg precis ut så!
* En gång la dom färska svampar i blöt i en skål i flera dagar så det började stinka rutten svamp i köket.
* Killen (i övrigt smart) trodde att Sverige var Schweiz, att Sverige gränsar till Polen och att man pratar schweiziska i Schweiz.
Annars har hösten anlänt idag vilket inte är så jättetydligt med tanke på att jag kokade imorse i den 30-gradiga hettan... nu har temperaturen dock sjunkit till svala 20 grader, rätt skönt faktiskt. Jag har tränat pilates och varit arg på en skrivare (igen) och på Skype som försöker hindra mig från att träffa min pojkvän. Men mestadels har jag varit glad, jag är trots allt i Sydney!
Nu är det natt här. so long folks
Mycket egobilder nu, försökte ta en dagens outfit men går sådär med bara mobilkamera... Ni får tänka er ett par ljusa shorts!

En kille matar en tam kookaburra på uni!

En båt driven på solceller i hamnen i Anderson Park! Gilla!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0