jag är ingen marsmänniska, tur att det snart är april!

Idag har det varit en ganska vardaglig dag. Vädret här i Sydney går som maten genom en vinterkräksjuk - upp och ner. Väldigt mycket. Igår var en riktigt het sommardag med gassande sol som framåt kvällen förbyttes till moln och regn. Idag var det hyfsat varmt på morgonen (kanske för att jag sprang uppför den jobbiga trappan till tåget iofs, bara för att upptäcka att det var 15 min försenat...) så jag klädde mig rätt svalt varpå temperaturen sjunker kraftigt och det börjar regna. Mindre kul.
Har tränat med min jobbarkompis Josefin idag i Darlinghurst, det var supertrevligt! Josefin går en personlig tränar-utbildning och kan hur mycket som helst om styrketräning. Riktigt inspirerande för en wannabe som jag.
Nu ska jag slagga för imorgon blir det Manly tidigt tidigt för att skriva på kontrakt. Som en viss V kom på genom en aha-upplevelse för ett tag sen: "om man går upp tidigt på morgonen blir dagen mycket längre!" Med de visdomsorden säger jag godnatt och hoppas att vädret går mer upp än ner imorgon.
Helt obefogat slänger jag in en bild på en fjantig fontän! varför inte liksom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0