jag fryyyser

Imorse när jag gick till tåget var det en sån där härligt krispig frisk luft, tänk Sverige en septembermorgon. Jag kom till tågstationen utan att svettas som en gris för första gången nånsin. stort. (det är väldigt mycket uppförsbacke på väg till tåget plus 45 trappsteg upp till stationen och sen lika många steg till upp till plattformen...)
När jag efter skolan åkte in till State Library för att plugga hade jag både långbyxor och långärmat. Och vet ni? Jag frös! För andra gången nånsin här. Måste medge att det var en rätt skön känsla, känns som hemma ju ;) nu sitter jag med tjocksockar på fötterna och dricker grönt te i äkta höststil.

Just det, vi har en lägenhet på gång i Manly! :D en egen liten etta alldeles vid Manly Beach som vi skulle få hyra under de 3 månaderna min V är här. Jag ska åka och kolla på den på onsdag morgon, håll tummarna! Riktigt drömläge då Manly Beach är en av de bästa surfstränderna i stan. Den är pricey men så är ju Manly typ det dyraste området i Sydney som är dyrast i Australien som nästan är dyrast i världen... Får se till att servera mååånga cappuccinos för att ha råd med andra ord, men så värt :)

Funkar fortfarande inte att överföra bilder från mobilen :/ så ni får hålla till godo med några gamla bilder, allt blir så mycket roligare med lite pics!
Hoppas ni fått en bra start på veckan med de nya ljusa vårkvällarna!
Denna trappa måste jag forcera varje morgon... Medlidande ja tack!
Bostadsletande under mina första dagar i Sydney! Anteckningsboken var fulltecknad med adresser, visningstider och telefonnummer. Om jag någonsin fruktat att prata engelska i telefon kom jag definitivt över det efter denna period med säkert 30-40 telefonsamtal!

Lägenhet jag ska köpa i Sydney då jag blivit rik! Vi får en gratistidning med bostadsdel varje vecka, The Mosman Daily, där denna skönhet uppenbarade sig för några veckor sen.
Jag roar mig i väntan på tåget med att försöka utveckla min kreativa ådra. Ehm.. ja.


Kommentarer
Postat av: Boel

Vad roligt att du laste The Mosman Daily, jag jobbar for dem som journalist. Verkligen mycket fina lagenheter i bostadsdelen, tank om man kunde ha rad med en av dem en dag... :)



Jag jobbar i North Sydney men bor nere i Cronulla i sodra Sydney. vart bor du, coh vad jobbar du med?



2011-03-29 @ 03:36:00
URL: http://mittlivioz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0