Jag har skaffat silikon!

Då jag anser mig ha för mycket underhudsfett för att injicera det på lämpliga ställen valde jag att skaffa det i muggform istället. Jag kilade iväg till mysiga stadsdelen Newtown idag efter plugget (påminner lite om Söder i Stockholm - tänk caféer, ekologiskt, vintage, hippies, papegojinspirerade frisyrer, Karl Marx och yoga) för att jag har tänkt på silikonmuggen så länge nu. Så fungerar nämligen mitt shoppingbeteende. Jag är ingen impulsköpare utan har istället en virtuell önskelista i huvudet. Om jag har tänkt på något tillräckligt länge ("tillräckligt" är ett ovetenskapligt och högst subjektivt uttryck, jag vet) så köper jag det.
Nu hade jag tänkt på muggen åtminstone i 2 veckor. Varför en silikonmugg? För att stilla mitt dåliga miljösamvete för alla engångsmuggar, eller kanske rädda världen lite. Den är fin, väger lite och kan tryckas ihop i väskan under alla böcker och lätt att diska. Plus att den har ett fint litet citat på locket: "Sometimes you have to turn left to go right". Vet inte om det är Lars Ohly som varit framme och smygpropagerat eller om det enbart har en filosofisk undermening. Jag är förtjust i saker med peppande och inspirerande citat på sig. Har spanat in en träningsvattenflaska i plåt som också hade ett fint citat: "Please take a shower, you stink sweat!" näääää skojar bara, jag minns inte vad det var. men fint vare!
Muggen fick sällskap av ett fint grönt te från T2 med smak av kokos och ananas - piña colada! :D

Kommentarer
Postat av: Lanah

Sv: Gu' vad härligt! Bor du i Australien? Grymt! Det är säsong 7 som går på TV här i Sverige nu. Igår visades episod 11. :)

2011-03-17 @ 18:14:34
URL: http://lanahs.blogg.se/
Postat av: anna romanazzi-segerstedt

Kul!

2011-03-18 @ 00:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0