Jobb, daggmaskar och fredagsmys

goddagens!
Idag har jag jobbat för första gången, på ett café i andra änden av min gata (typ 10 min promenad). Faktiskt ett av de snyggare caféer jag har sett här i stan! De har ett enormt utbud vilket är lite jobbigt när man är ny...
Blev väl mottagen, alla verkar vara jättetrevliga som jobbar där. Hände återigen en helt sjuk grej sannolikhetsmässigt sett! Jobbade med en svensk tjej och det första hon säger: "är du från Uppsala? Är du tillsammans med Victor?" då hade dom spelat innebandy i samma klubb, otroligt va?! :) hon hade tydligen sett mig på facebook, bra gjort att känna igen mig, själv har jag ju lite halvtaskigt ansiktsminne... Gjorde inga större misstag(!!) förutom att det tog typ 10 minuter för mig att slå in saker på kassaapparaten, förhoppningsvis lär jag mig lite snabbare än den klassiska daggmasken i elchocksexperimentet, har ni hört talas om den? Det är helt sjukt kul (inte för daggmasken dock...). Forskare lät en daggmask åla in i ett rör där den kunde välja höger- eller vänstersväng. Varje gång den tog ena hållet (minns inte vilket, låt säga höger) så fick den en lätt elchock. Efter 500 gånger började den fatta och tog alltid vänster. haha!!
Igår var det en kackerlacka i badrummet. Min ena flatmate jagade iväg den med sån där mördarspray som hon generöst erbjöd mig, så att jag inte skulle få panik och vilja flytta typ. Så länge dom små odjuren befinner sig utanför en radie på 2 meter ifrån mig är jag dock inte så rädd. not in my bed room liksom!
Från ohyra till hyra, idag är det dags att betala igen, jag betalar varannan vecka vilket är ganska vanligt i Sydney. Bara att snällt traska iväg till bankomaten och trösta mig med att jag åtminstone har ett jobb nu :) ska iväg och träna inne i stan nu, se om mina ben orkar med ett step-pass efter att ha stått upp i 5 timmar. Sedan blir det att dra iväg på kalas ikväll i Newtown! Lär inte bli alltför sent bara för imorgon är det uppsatsskrivning som gäller. Ha en jättefin fredag allihopa, jag skickar lite av den väl tilltagna värmen hem till Swe!
Jag sitter bredvid en fläkt och tar löjliga bilder med webcam, jättekul lunchnöje på uni!

Kommentarer
Postat av: Lanah

Fint hår du har. :)

2011-03-11 @ 08:22:52
URL: http://lanahs.blogg.se/
Postat av: Jens

vad du tycker om Lady Gagas nya hit Born this way :)?

2011-03-11 @ 17:07:20
URL: http://Jensnorell.com/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om det blev du eller anmäl dig till den nya omgången här:

http://vadfanskajagheta.se/2011/march/fredag-dagens-blogg-1.html#comment

2011-03-11 @ 17:54:34
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0