Måndagmorgon på Hornsbytåget

Tjoho!
Solen skiner i Sydney och jag är på strålande humör. Sitter på tåget till uni nu. Eftersom det är peak hour är tågen alltid några minuter sena så i väntan på mitt tåg roade jag mig med att räkna ut var jag skulle stå för att befinna mig precis där dörrarna öppnades. Lyckades med någon decimeters marginal :) skall utveckla denna teknik och föra statistik i mitt huvud för att ta reda på mer exakt var jag skall stå. Jag gillar verkligen känslan av att sitta på min tågstation på morgonen. Business men och elever i skoluniform trängs med lite random folk som jag - heterogenicitet som min föreläsare i geographies of global change skulle ha uttryckt det. Storstadsliv när det är som bäst!
Att kunskap väger tungt har min rygg bittert fått erfara. Har haft pain hela veckan men gårdagens yoga gjorde verkligen underverk, nu kan jag fortsätta slita på den hela veckan, yeah! Sov gott där hemma i Sverige och håll utkik efter nya rapporter om mina öden och äventyr på den varma sidan av jorden.
Förutom mitt hjärta saknar jag världens finaste hund, som delar min passion för solsken - hur gulligt som helst!

Kommentarer
Postat av: anna romanazzi-segerstedt

Så söt lillen är, men Linnea, jag vill också vara saknad !!

kram mamma

2011-03-07 @ 19:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0