Mitt rum luktar surfarwannabe

Häromdagen satt jag på ett Global Leadership-möte på temat Cross Cultural Understanding. Intressant tema och helt ok föreläsare. En fråga han ställde löd typ ”Det finns en sak som förenar alla människor oavsett tro – vad är det?” Alla funderade. Jag har slutat. Svaret, Mr Cross Cultural, lyder: ”Alla avskyr vi kackerlackor”.

När jag kom hem igår natt utspelade sig nämligen en vidrig scen som jag helst vill glömma. Den involverade ett antal halvkvävda skrik från mig och två galna monsterkackerlackor som gjorde att jag drömde om stora äckliga insekter som jagade mig när jag äntligen lyckats somna. Det komiska är att de dök upp medan jag borstade tänderna vilket gjorde att mina flatmates trodde att de något märkliga ljud jag utstötte berodde på överförfriskning och spyor, haha… Förstår dock inte varför de envisas med att lämna badrumsfönstret öppet så att de små kräken kan smita in. Kanske har de för lite spänning i vardagen? Och anser att fightas med gigantiska jätteodjur livar upp en torr måndagskväll? Jag kan milt sagt hävda att jag inte delar den fascinationen…

Men jag är jätteglad i alla fall för gissa vad? Jag har fått en våtdräkt!!! :D världens finaste våtdräkt. Tog en sväng förbi Bondi Junction igår för att spana in surfgrejer och hade egentligen inte tänkt köpa något, men då var denna juvel på jätterea och det var den enda som fanns i min storlek. Det var ödet. Instant love. Den satt så fint utan att vare sig kväva mig eller bilda otäcka gummivalkar <3

Ett spinningpass senare åkte jag hem, refreshed och drog sedan till stan för lite barhäng med de tre sköna pitetjejerna. Mycket trevligt och rätt lugnt på stan en tisdagnatt.

Idag har solen stekt men jag dissade stranden :( har mid-semester exam i Microeconomics imorgon motsvarande 15% av slutbetyget, det känns lite viktigare än en skön bränna. Mötte upp Petra (från Uppsala) i stan och efter att ha hoppat på vårt tåg (trodde vi) upptäckte vi efter en stunds ouppmärksamt pratande att vi hamnat i Green Square som ligger halvvägs ut till flygplatsen… Till slut hamnade vi i alla fall i Newtown på ett mysigt bokcafé där vi satt djupt fokuserade i våra studier. Det känns riktigt bra inför imorgon!

Hann med ett härligt corepass i North Sydney också innan jag drog mig tillbaka till mitt lilla kackerlacksnäste.

Jag försöker få med hela våtdräkten i webcamen...


 


Kommentarer
Postat av: Carro

Härligt att du köpt en våtdräkt, kul!

Skulle nog dött om jag sett kackerlackor! Hade faktiskt några hemma hos oss när vi backpackade runt i malaysia och ödlor dessutom. Slutade med att jag och min kompis sov i samma säng, som vi dessutom hade flyttat och ställt i mitten av rummet så dom inte fick för sig att klättra på väggarna och sen klättra över på oss! hehe Slutade med att vi dagen efter flyttade in på ett fyr stjärnigt hotell istället! haha

Lycka till på tentan! Kommer gå så bra!!!

2011-03-23 @ 12:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0