mot playan, yeah! :D

Idag är jag på bra humör för att solen skiner och jag har fyndat en liter lyxig hårinpackning för 30 dollar (mitt hår gillar inte Australien lika mycket som resten av jag..). Bara en sak som irriterar mig: mina co-students. Jag har ingen rätt att klaga, får gå en bra högkvalitativ utbildning gratis och har förmånen att åka iväg på utbyte. Har bara så svårt att förstå de flesta inhemska studenternas attityd... De sitter och pratar, leker med mobilerna och är allmänt uttråkade under föreläsningar och tutorials. Börja ljudligt packa ihop fem minuter innan lektionen slutar och när det är läxförhör bara "vaaa, hade vi läxa, jag hade ingen aning". Nästan alla jag har försökt prata med inleder med att säga (om kursen) "this is soooo boring" och jag tycker precis tvärtom, att allt är så intressant. Det verkar vara "coolt" att vara slacker. Med tanke på att de lägger en ansenlig summa pengar på sina universitetsstudier är detta fenomen ännu mer märkligt. Respektlöst och högstadiefeeling kan tyckas, samtidigt är det jag som är gäst i detta land och det heter ju att man ska ta seden dit man kommer. Jag kommer dock fortsätta vara nörden som sitter längst fram och ställer jobbiga frågor, haha.
Nu ska jag heada mot stranden, inte ofta man har den ultimata kombon fritid+sol! Pluggböckerna och träningskläderna följer med, tänkte gå på gym efteråt :)
vi hörs snart, take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0