resten av min dag

Heej!
Ännu en händelserik dag till ända (jag har överanvänt ordet "spännande" men det stämmer också in!). Vaknade av blå himmel och solsken :D men skenet bedrog (notera ordvitsen!), det har varit ganska kallt idag, iallafall rejält blåsigt. Hösten är uppenbarligen på väg!
På tåget till uni träffade jag Petra (från Uppsala). Det var lite lustigt, hon tog fram ett halsband ur väskan och jag bara "åh, ett sånt där har jag med!" varpå jag kom på att jag skulle ta fram ett halsband som jag hade med. Det hade trasslat in sig i sig självt så jag tänkte ägna tågresan till att trassla ut det igen. Då säger Petra "men ett sånt där har jag också!" haha. oddsen liksom? Jag blev även bjuden på inflyttningsfest på fredag i Newtown :)
Hade mitt första tutorial test = 10 frågor på 10 minuter.. var dock flervalsfrågor på väldigt basic nivå så det kändes bra. Därmed är det bara 98% kvar av macroeconomics, tiden går!
Stranden (Coogee) var inte lika awesome som jag trodde, blåste så mycket så jag fick sand i ögonen, stackars mig va... Hörde både svenska, italienska och franska på playan. Kul att alla tror att ingen fattar, då kan man tjuvlyssna! Sedan traskade jag till ett gym i Randwick där jag sprang på löpbandet som en dum råtta följt av ett 45 min corepass. Jättebra pass, mitt nya favvo nästan! (Jag tränar på Fitness First vilket innebär att jag kan nyttja stört många gym runt om i stan, perfekt va!)
Missade färjan hem med typ 1 sekund. Det innebär en halvtimmes slöande kring Circular Quay, vilket inte är helt fel. Hann med en tur kring det fina operahuset där jag säkert i vanlig ordning spoilade någons fina semesterbilder.
The baksida of Operahuset

När man möts av denna glada pingvin kan man väl inte bli arg för att man missat sin båt?!

Kommentarer
Postat av: Madde

Sv: Tack snälla du! Det var den :)

2011-03-08 @ 20:38:17
URL: http://maadeleiiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0