sunny sunday

God afton!
Ännu en vecka till ända i denna förträffliga stad. Jag har bland annat roat mig med att:
* Mingelsnacka med biffiga snutar
* Sitta längst fram på färjan och leka att jag är miljardär
* Ta fel färja och hamna på tivoli
* Med trånande ögon betrakta en mattebok och nääästan köpa den. saknar matten back home!
* Få för mig att den trevlige mX-killen på Macquarie Uni station förföljde mig (mX = australiens motsvarighet till metro. mX-killen delar ut mX. Kanske världens mest enformiga jobb)
* Dricka en hybrid mellan kaffe och choklad på Max Brenner (chokladcafé :)))
Eftersom det var så roligt att åka buss i fredags (jag stod längst fram och bara "wooo, jag åker världens största skateboard!") så tog jag bussen till libraryt på UNSW. Det är öppet en timme längre än i stan och ligger nära ett gym dit jag fint kunde smita iväg på ett yogapass. Och så fräscht och färgglatt, som att vara mitt i en fruktsallad jämfört med det lite mer... havregrynsgrötinspirerade sömniga Mac Uni library (hur epic är inte förkortningen Mac Uni?!). När jag klev av bussen fick jag syn på de famösa forna bloggarna Alexandra och Mattias, och spontan som jag blivit här tänkte jag "jag måste hälsa!". Lite dum och med hög stalker-varning sprang jag efter dem och kom samtidigt på att det måste se sjukt dumt ut. De var iallafall hur trevliga som helst :) roligt och oväntat, livet här är så spännande!
Veckan har även ägnats åt mer normala aktiviteter såsom studier, träning, skypa med Victor, socialt umgänge och förundran över hur stökigt mitt rum kan bli. Men för att snacka som en ekonom, med ett ständigt växande flow så ökar även rummets stock. (alla termer är så mycket stekigare på engelska!)
Imorgon har jag massor med spännande föreläsningar. Mest ser jag fram emot macroeconomics, gillar verkligen den kursen för den är sjukt allmänbildande och intressant! Känns som att kunskaperna kan komma väl till pass när jag ska fatta mina viktiga ingenjörsbeslut i framtiden.
På allmän begäran slänger jag även in en bild på legendariska Anderson Park bredvid mitt hus samt en bild på mig. Ha det bäst allihopa och njut av livet!
Anderson Park by night - massa chicanas som lirar fotboll

'
Jag då (ser ni draperiet med svininfluensavirus-mönster som jag skrev om tidigare?)

Att plugga på UNSW är krävande! (eller hade han bara en tung kväll igår?)

Kommentarer
Postat av: Alexandra

tanken var att jag skulle plugga foto i NY, men jag väntar några år, kändes inte rätt när jag väl var där :)

2011-03-06 @ 16:20:26
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/
Postat av: Anderson

Linnea, det är legendariskt! :) probably the best park in the world!

2011-03-09 @ 01:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0