let's make the headlines

bon jour!
I'm back folks!! :) igår var som bekant min lediga dag. Jag masade mig duktigt upp tidigt på morgonen för ett träningspass med min PT på det fina gayiga gymmet i Darlinghurst. Hann med färjan (höll återigen på att låsa in mig på färjetoaletten, om Sydneys fängelser får platsbrist kan dom alltid skicka fångarna dit...) och vandrade genom ett sjudande CBD mitt i morgonsruschen. Överallt en massa viktiga business men med kostym och jag kunde se mig själv där som snuskigt rik ingenjör, spillande morgonlatten över min nya klänning...
Gick förbi ett gäng blåklädda människor stod utanför ett stort skyltfönster. Jag ställde mig nyfiket på tå och kikade in. Där verkade någon slags morgonnyhetssändning pågå. Plötsligt börjar alla i folkmassan hoppa och vifta med armarna och skrika, antagligen blev vi filmade - jag hamnade alltså mitt i the headlines med mina trötta träningskläder och det där härliga hej-jag-har-suttit-längst-fram-på-färjan-stylade håret. ballt!
En del läsande i mina fina kursböcker hanns med innan jag drog iväg till uni för ett Globar Leadership-möte (igen) på temat ledarskap. Väldigt intressant ämne! Lyckades ta mig hem utan att skrämma några possums denna gång.
Idag har jag tagit en morgonpowerwalk och blickat ut över den fantastiska vyn med Sydney Harbour och hela CBD. Det ser verkligen surrealistiskt ut, jag går nästan och kollar efter plywoodskivan som någon har målat bilden på, men nej - det är på riktigt! Tänk så lyxigt jag har det :) sedan har jag hängt på uni, hann med lite häng med Ewa också som just återhämtat sig från matförgiftning från en indisk restaurang :S jag som älskar indiskt... Stannade kvar till halv 7 på skolan och lästelästeläste en massa artiklar som är grunden till min uppsats om globalisering. Som jag för övrigt ska börja skriva på nu. ha en fin torsdag allesammans! so long
Jag på uni idag, här höll jag på att kvävas av värme, har säkert varit runt 30 plus idag!

TV-sändningen! Det var något om leukemi.
En helt okej promenadview om ni frågar mig.


Kommentarer
Postat av: Friida♥

Skit snygg blogg verkligen ! besök gärna min lilla blogg, där kan du läsa om detmesta och namäla dej till dagens blogg tävlingar, brukar ha dagens låt m.m. skulle vara jätte roligt om du ställde en fråga via bloggsvar eller följde mej via bloggvin ♥

2011-03-10 @ 14:17:53
URL: http://friidarudhagers.blogg.se/
Postat av: Jessica - bjurlerstamjessica.blogg.se

Hejsan, vilken fin blogg du har :D är allt bra me dig? :)

2011-03-10 @ 19:38:49
URL: http://bjurlerstamjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0