Dagens rätt (som blev dagens fel på bild)

God kväll!
Jag har just ätit middag här, rökt lax med spenat, böngroddar och pesto. Tänkte gå från B-ig wannabebloggare till äkta proffsbloggare genom att lägga upp ett foto på min mat, men tyvärr såg bilderna bokstavligt talat osmakliga ut, ville inte förolämpa den stackars laxen ytterligare - men gott var det :)

Hörde ni om jordbävningen i Japan!? 8.9 på Richterskalan, helt sjukt vad det skakar runt omkring mig nu, först NZ och sen detta.. Såg filmer och bilder på förödelsen. Tänk så många människor som har mist allt, helt ofattbart..

Dagen har ägnats åt uppsatsskrivande, halvhjärtade försök att inte bli bitter för att jag inte fick steka på stranden i solen, funderingar på hur många äpplen man måste ge fröken för att 850 ord ska räknas som 750, en timmas lyfta vikter på gymmet (fick ett asballt klämsår som jag tänker skryta om framöver) samt faktiskt lite shopping inne i stan! En vaniljhandkräm från Max Brenner (chokladcaféet) som luktar helt galet gott samt ett serum till håret från The Body Shop. Jag gillar The Body Shop, de tar socialt och miljömässigt ansvar som alla företag i deras storlek borde göra + att de har fina produkter som doftar ljuvligt. Finns det något bättre än saker som luktar gott?! Man blir på bra humör och går inte upp 3 kg som om man frossar i choklad, haha.

Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om min kärlek till choklad. Jag äter i princip bara mörk choklad (85% kakao från Green&Black) men gillar all slags choklad, tror det är det enda ätbara med socker som jag verkligen gillar! Vill uppmana alla andra chokladälskare att köpa Fair Trade så ofta ni kan, allt annat är typ slave trade som gör att kakaoodlarna tjänar från minus(!) till extremt lite beroende på börsens fluktuationer, och det vill vi ju inte bidra till, right? :)

Annars har jag varit trött och lite vemodig idag, vilket jag för stunden tar ut på mig själv genom att slita bort mitt benhår med vaxremsor. Destruktivt à la 14-årigt emokid. Jag måste ha åtta timmars sömn för att fungera normalt (fungerar inte normalt så ofta med andra ord) men imorse blev jag väckt okristliga SJU på morgonen av grannarna ovanför som tyckte att det var en asbra idé att styra efterfest på balkongen. Det tyckte inte jag. Försökte somna om till musiken och gabbandet men efter en timme gav jag upp. Då jag gick upp höll partajande fortfarande igång, måste säga att jag genom mitt griniga tackförattniförstördeminsovmorgon-humör var lite smått imponerad - klockan hade passerat 8 på morgonen och dom var still going strong liksom!
Sen kändes det bara som att ALLA jag mötte idag gick i par. Två och två. Och där gick jag ensam medan han med dom vackra guldlockarna låg och sov på andra sidan jorden. Om det bara kunde bli den 3 maj snart?
Detta fick mig på bättre humör - 12 mars, klockan är snart 8 på kvällen och blygsamma 30 grader varmt!

Detta café visade prov på (lite väl) dråplig humor dagen efter jättejordbävningen i Japan! Lite lätt opassande månne? (kunde inte hålla mig för skratt dock..)

Kommentarer
Postat av: anna romanazzi-segerstedt

Du borde skaffa dig öronproppar!

2011-03-13 @ 19:36:40
Postat av: anna romanazzi-segerstedt

Du borde skaffa dig öronproppar!

2011-03-13 @ 19:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0