thursday is the new friday

hey fellows!
Jag trivs så bra i den här stan på grund av klimatet, men också alla snälla människor. Häromdan då jag sprang till tåget och blev hindrad av ett rödljus så säger en tjej i 30-årsåldern bredvid mig: "i like your perfume, it smells wonderful!" Bara sådär liksom. Jag blir alltid lite ställd av dessa spontana osjälviska vänligheter av den enkla anledningen att jag inte är van hemifrån. Igår på min tutorial i Geographies of Global Change så kommer en tjej fram till mig, vi hade pratat lite förra gången men inte alls mycket, och säger "jag hörde att du frågade 'Max' (minns inte hans namn men det var en kille som sagt att han surfade) om var man kan köpa surfbrädor, kom förbi mig och låna en istället, vi har typ 10 hemma i garaget som bara står där! Onödigt att köpa en när du är här en begränsad period!"
min spontana reaktion:
1. påminn mig inte om "begränsad period"
2. TAAAAAACK!!!
så nu kanske jag får låna en! Hur sjyrre var inte det liksom?! Jag måste ge henne nånting isf. Ett egenkomponerat dansnummer kanske, eller en god ost.
Igår hade vi för övrigt en stört intressant föreläsning om städer/storstäder och allt som följer med dem - möjligheter och problem. Jag ville aldrig att det skulle ta slut. På kvällen gick jag och Julia till Kirribilli (stadsdel precis vid brofästet till Harbour Bridge) och tog ett glas vin med en massa partyglada locals. Torsdag är det nya fredag!
Idag har jag haft ännu en hektisk dag. Åkte in till stan och skulle printa lite jobbansökningar. Hade bråttom så jag kollade inte riktigt hur siddispositionen blev vilket fick till följd att jag fick betala för fem extrasidor med bara mitt namn på. Dags att tapetsera väggarna med kanske? Vältra sig i storhetsvansinne och narcissism?
Sedan hände en helt otrolig grej, en sån där vad-är-oddsen. Jag har bevakat min telefon med uppmärksamhet som en knarkhund ifall någon skulle ringa om jobb (har sökt lite här och där i veckan). Så var jag på ladies och torkade händerna med en sån där högljudd handtork som finns på offentliga toaletter. TROR NI INTE ATT MOBILEN RINGER JUST DÅ?! precis så att jag inte hör och får ett missat samtal! Kronan på verket var att jag hade slut cash också så kunde inte ringa upp... Ett antal okvädningsord undslapp mig om man så säger. Hur som helst så löste det sig som allt annat och jag ska få provjobba på ett café på fredag, yeah! Ligger dock lågt med mina förväntningar för det lät som att dom ville att jag skulle jobba betydligt mer än min pluggtid (och fritid) tillåter. Meen, worth trying!
Sen gick jag på mitt fina gaygym i Darlinghurst och körde ett spinningpass. Tog bussen till Circular Quay och hamnade längst fram pga att väldigt många fler ville åka med just den bussen. det var nog min roligaste bussresa! Jag var hardcore och stod längst fram (där man egentligen inte får stå) och lekte att jag åkte skateboard längs Elizabeth Street supersnabbt. Vilken underbar inledning på helgen!
ikväll var jag trött på grund av för lite sömn under veckan så jag satt hemma och kollade på Forrest Gump med mina snälla flatmates. Vad morgondagen bjuder på vet man aldrig! Ha det fint allihopa tills vi hörs igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0