Bondi to Coogee - coastal walk

TJA!
Nu är det fredag kväll i Sydney. Vi är just hemkomna från ett mördarträningspass - Victor tog med mig på 400 meters-intervaller då man ska springa som man är jagad av en demoniserad possum hela vägen. Fett jobbigt men ack så skönt efteråt! Vi har en helt fantastisk joggingsträcka längs strandpromenaden med Manly Beach (ca 1.5 km lång). Hela tiden känner man havsbrisen och saltdoften (vilket man iofs alltid gör när man svettas...). ljuvligt!
Jag har jobbat idag och V har köpt longboard! Han har även surfat flera timmar de senaste dagarna och imponerat på locals. Jag är också impad över att han är en så fast learner. Att surfa är inte lätt! Jag hann även med ett antal försök i vågorna medan V gled runt på sin longboard längs strandpromenaden i skymningen. Livet i Manly är lika glassigt som det låter :)
I onsdags gick vi en känd vandringssträcka - kusten mellan Bondi Beach och Coogee Beach. 5 km och väldigt mycket upp och ner. Jättevackert då man har havet på ena sidan hela tiden! Man passerar ett antal mindre stränder på vägen. Har dock bara bilder från första halvan, sedan sänkte sig mörkret över Sydney. Blir mörkt redan vid halv 6-snåret nu och igår var det långkalsongkyla - tur att vi har en gas heater i lägenheten!
Nu tänkte vi gå ut och ta ett glas vin här i Manly, det var fullt på alla uteserveringar när vi var ute och sprang och det såg så mysigt ut. Ha det så jättefint så hörs vi snart!
Bondi Beach i solnedgången. De svarta prickarna i havet är surfare !
Min vackra pojkvän
Glad
Havspool vid Tamarama Beach
Sandstensklippor. Jag fick flashbacks från ettan då vi fick lära oss finfina nördkunskaper om bergarter (sandsten är en sedimentär bergart!)
Villor med havsutsikt. Den vänstra tänkte vi lägga bud på ;)
Skymning över Coogee

Kommentarer
Postat av: mamma

Den mittersta villan kan ni paxa åt oss! Och den högra åt Linda. Jag undrar kan ni inte hyra dykarutrustning och söka efter kameran?

kram mamma

2011-05-15 @ 10:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0