bortgjord på gymmet part II

Jag borde gå och lägga mig för imorgon kommer vara världens längsta dag. Jag börjar spåra ur som seriös människa så det är tur att min lugna bättre hälft kommer hit och tar ner mig på jorden igen! Igår gjorde jag bort mig på gymmet. igen. Skulle träna knäböjmaskin som man lastar på viktskivor på. Så jag grabbade självsäkert tag i en 20-kg viktplatta och lastar på. Då börjar killen i maskinen bredvid prata med mig, bara "excuse me, I am using that one" och jag börjar käfta emot bara "but no, this is another machine!". Efter en stund insåg jag att han inte menade maskinen utan viktplattan. Han hade lastat på den och så kommer jag och plockar på mig den helt rude utan förevändningar när han är mitt i en övning. Jag bad om ursäkt och kände att om jag kunde rodna skulle jag ha gjort det. Det sköna är ju ändå att jag är i Australien och inte känner så många, tröstade jag mig själv. Sekunden efteråt kommer en av receptionisterna (som jag har mingelsnackat med några gånger) fram och bara "Haha, that was a good one!" Det var iallafall inte till honom som jag sa det där om min svettiga handduk tidigare. Bra att sprida ut sina klantigheter!
Idag har jag ätit en dålig sallad till lunch. Efter bara 3 timmars sömn (nope, blev inte ens 4 timmar) är jag uppenbarligen inte kapabel till att fatta bra beslut. Tröstade mig med middag på min favoritindier i Darlinghurst, där blir man aldrig besviken! + 2 timmar på gymmet. Kan inte påstå att det blev effektiv träning hela tiden men jag klarade mig utan att säga någonting osmidigt, cred till mig!
nu är det sovasovasova, imorgon flyttar jag till beachen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0