hos frisören

TJA!
Skulle gå ut på morgonpromenad imorse men vände i dörren - det praktiskt taget stormade och regnet vräkte ned... men givetvis hämtade jag en regnjacka och gick i alla fall. Linnea vs ovädret 1-0!
V har ägnat sig åt surfing idag, heder åt honom - det ösregnade och vågorna var stora som hus! Han fick brädan i huvudet några gånger, stackarn (han verkar fortfarande känna igen mig iaf), så nu ligger han och tar igen sig med jordnötter och film. Jag nöjde mig med att kolla på två minuter innan jag gick till frisören för att boka klipptid. Att hitta en frisör som ser ut att klippa snyggt och samtidigt tar ett studentvänligt pris är omöjligt här så jag resignerade till slut och valde Toni&Guy. Fick en tid redan en timme senare, så nu njuter jag av att ha blivit av med mina kluvna toppar som stod likt ett skatbo runt mitt ansikte och försöker förtränga att det var min dyraste klippning någonsin. vilket iofs inte säger så mycket då jag klipper mig på en frisörskola i Uppsala som tar blygsamma 180 spänn. Frisören var duktig även om den välbekanta panikkänslan kröp fram när jag såg långa hårbitar ligga där på golvet till synes desperat skrikande... Fick en superduperfin styling med fett snygga lockar också som tyvärr försvann när jag gick ut i ovädret.
Nu ska jag ut till uni för mitt sista Global Leadership-möte, sedan är jag klar med det äventyret och har en ny merit på CV:t, score! Ha en fin (och förhoppningsvis varm) onsdag!
Mitt hår! I bakgrunden köket/vardagsrummet hemma hos oss i Manly :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Snyggt Linnea!

Man mâste kosta pâ sig en bra frisör ibland, kolla bara pâ mig som betalar 4000 kr varje gâng ;)

2011-05-25 @ 10:26:43
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/
Postat av: Helena

Jag har också klippt mig idag! Det gäller att göra av med pengarna medan man har några kvar...

2011-05-25 @ 16:33:22
Postat av: mamma

snyggt!

2011-05-25 @ 21:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0