made in sweden

Idag köpte vi disktrasor på Coles. Nu tänker ni väl att jag har blivit lite väl bekväm med bloggen som delar med mig av sådana till synes triviala vardagsdetaljer. Till saken hör dock att när jag kikade närmare på de miljövänliga (100% biologiskt nedbrytbara enligt förpackningen) trasorna så stod det: "Certified by Sveriges Lantbruksuniversitet". haha! Vad är oddsen liksom? För er som inte vet så pluggar jag delvis på Sveriges Lantbruksuniversitet hemma i Uppsala. Visst är det häftigt hur globaliseringen kan få mig att gå till min lokala mataffär i Sydney och köpa trasor designade i Uppsala?! Sedan grusades min glädje lite när jag kom på att de inte är så miljövänliga längre om de fraktas från Sverige för att torka matrester på andra sidan jorden... Men jag tror att de tillverkas på närmare håll och att mitt hemunviersitet bara är hjärnan bakom det hela. Som tillfällig utlandssvensk har jag all rätt att lite smygpatriotiskt utbrista "go Sweden!" Sverige skurar rent på internationella trasmarknaden, wiihaa!
Annars är jag på bra humör för jag har just insett att de ekonomikurser jag pluggar nu täcker in både Nationalekonomi A och delar av Nationalekonomi B i Uppsala. Soft! Ha en fin torsdag och njut av sommarens antågande!
Peace/L

Inget svenskt kaffe på grisfesten men väl svenska trasor till dagen efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0