som dan före julafton

Upptäckte igår att dagens examination i macroeconomics omfattade 40 extra sidor som jag inte hade läst. Inatt vid halv två-tiden upptäckte jag dessutom att testet utgör 20% av slutbetyget. Kul. Pluggade som en lunatic, sovit typ 4 timmar, kom helt utmattad till skolan för att skriva testet. Då hade jag återigen missat att man får ha miniräknare! Och från de två sista kapitlen som jag har köttat in i skallen kom ingenting med på testet... Visst, ingen kunskap är onödig men hade varit skönt att slippa paniken och hetspluggandet. Nu kunde jag allt vi testades på men på grund av avsaknaden av miniräknare och att jag skrev av en grej fel (klantigt) så hann jag inte räkna ut allt... Men det jag hann med kändes det som att jag verkligen hade koll på, riktigt nice då macroeconomics är mitt favoritämne. Har fightats med skrivarna här på uni - tog bara 45 minuter från det att jag gick till datasalen tills jag hade mina 7 utskrivna sidor som utgör min Haiti-uppsats. Hjärtattacken var nära men nu är det över :)
Annars är jag euforisk, nervös och förväntansfull, för imorgon kommer mitt sunshine hit!! FETT!!! Han borde åka iväg alldeles nu till Arlanda. Sjukt spännande. Med nostalgi minns jag min egen flygtur hit till Australien för exakt 3 månader sen. Jag hade valt fönsterplats och var rätt nöjd tills jag kom på toalettdilemmat. Vad skulle jag göra om jag behövde besöka damrummet medan mina medpassagerare på stolsraden låg däckade och dregglande, kanske proppade med sömnpiller? Men det hela löste sig så fint - när en av oss gick iväg till toaletten passade de andra på att gå samtidigt. Det känns så bra inom mig när saker är så där fint samspelta och synkade så jag blir jätteglad när jag tänker på det. Finns inga problem, bara lösningar!

Nu ska jag njuta av att få spräcka min lilla ångestfyllda pluggbubbla och få fokusera på annat i livet för ett tag. Igår kväll hann jag med att besöka hotellbarerna på Sheraton Hotel och Shangri-La Hotel med tjejerna. Sheraton Hotel ligger vid Hyde Park. Baren är stekig men ligger på första våningen så utsikten var inte så slående. Shangri-La Hotel däremot har en bar på 36:e våningen. Jag har varit där förut men hade glömt hur fantastisk utsikten är, man kan bara stå och titta ut och aldrig vilja gå hem :)
Eleganta drinkar på Shangri-La

Om du hinner se detta - jag har fixat solsken till dig! fint va? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0