(strand)livet leker

Hej! Ursäkta uppehållet. Jag har letat febrilt efter den lilla USB-överföringen men kan fortfarande inte hitta den och bildlösa inlägg är så tråkigt.

Igår firade vi vår 3-årsdag! Vi hann med ett besök på playan efter att jag slutat jobbet. Sedan åt vi middag på min nya favoritrestaurang här i Manly, The Pantry. Den ligger på stranden med utsikt över havet. Avigt nog påminner den samtidigt lite om en alpstuga – litet, mysigt och timrade väggar. Maten var väldigt god och de hade ”Today’s cheeses” som man kunde beställa in – hur underbart är inte det? Älska ost!

Egentligen hade vi tänkt dra in till Sydney Tower men på grund av att insläppet till baren stänger 9 pm så blev det för stressigt och vi åkte till Shangri-La Hotel där ju utsikten heller inte går av för hackor. Vi hade tur och fick fönsterbord alldeles ovanför Operahuset och Harbour Bridge. Jag lessnar aldrig på den utsikten! En väldigt trevlig kväll (som blev lite extra rolig av att vi såg en kvinna med en lång död trädgren i en påse på färjan. inte alls konstigt).

Idag har jag varit trött, kom hem sent igår och bussen till skolan gick tiiiidigt. Den blev sen så jag missade min anslutning - det tog två timmar(!) innan jag slutligen något försenad travade in på min föreläsning… När jag kom hem möttes jag av en pojkvän halvvägs in i våtdräkten. Följde på ned till stranden och tog lite bilder när han surfade – själv var jag för trött och vinden och regnet bröt ned den sista gnistan av motivation. Har detta till trots varit en hyfsat produktiv afton – jag har pluggat inför ett test i macroeconomics imorgon, bakat chokladmuffins (LCHF-style, yeah!) och powerwalkat längs stranden i ösregn. Lägenheten är stor och hur mysig som helst, vi trivs superbra – förutom ett gäng mikroskopiska myror har vi inte ens några husdjur än så länge :)

Kvällens outfit

Vi på färjan <3

V efter dagens surf :)


Kommentarer
Postat av: Carro

Glad jag är för er skull! :) Ni verkar ha det grymt! Ska snaaart svara super långt på ditt mail! ;) haha

2011-05-09 @ 20:30:04
Postat av: Carro

Glad jag är för er skull! :) Ni verkar ha det grymt! Ska snaaart svara super långt på ditt mail! ;) haha

2011-05-09 @ 20:30:16
Postat av: Carro

Glad jag är för er skull! :) Ni verkar ha det grymt! Ska snaaart svara super långt på ditt mail! ;) haha

2011-05-09 @ 20:30:34
Postat av: Carro

bajs, mitt inlägg försvann! :( Ni verkar iaf ha det grymt å grattis på treårsdagen! ;) hihi Ska snart svara super långt på ditt mail! ;)

2011-05-09 @ 20:31:58
Postat av: Carro

bajs, mitt inlägg försvann! :( Ni verkar iaf ha det grymt å grattis på treårsdagen! ;) hihi Ska snart svara super långt på ditt mail! ;)

2011-05-09 @ 20:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0