Sydney Tower

Igår besökte vi Sydney Tower. Tredje gången gillt för mig - den här gången hann vi innan insläppet till tornet stängde. Det var check av dresscode och passerande genom säkerhetskontroll innan vakten släppte in oss i en minimal hiss som tog oss upp i det 309 meter höga tornet. Både jag och Victor var överens om att det var den häftigaste utsikt vi har sett! Vi åkte upp till restaurangen, 360 Bar and Dining, beställde in vin och varma nötter och satte oss i den roterande baren. Långsamt snurrade den runt och visade oss hela Sydney! Jag kunde lyriskt briljera med mina kartkunskaper och peka ut olika stadsdelar och byggnader. Vi såg ända bort till flygplatsen där planen lyfte och landade. Hur värt som helst att åka dit! Nästa gång vill jag åka dit i solnedgången. Man kan åka en våning upp till utsiktsvåningen som kostar en hel del att besöka, mycket mer värt att spendera pengarna i baren och få samma utsikt tyckte vi. Jag förstår inte hur jag har kunnat vänta så länge med att besöka tornet! Kan starkt rekommendera alla Sydneybesökare att åka dit asap!
Bild lånad från restaurangens hemsida då vi inte kunde få några bra bilder med våra kameror.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad häftigt! Kan tänka mig att det var en upplevelse för sig :)



Kram!

2011-05-11 @ 07:24:09
URL: http://sofiesstiltje.blogspot.com
Postat av: Linnea

Hej Sofie! Ja, det var det verkligen! Rätt obeskrivligt faktiskt. Jättekul att du är här och kikar :) kramar

2011-05-13 @ 13:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0