The Australian Ballet: British Liaisons

Ikväll har vi varit på balett i Operahuset. Sydney Opera House! Hur mäktigt som helst! Föreställningen bestod av tre separata baletter med pauser emellan. Samtliga var fantastiska men rätt olika varandra. Min favorit var nog del 2, After the Rain, en subtil kärleksbalett utan en massa rekvisita. Bara dansarna och en dovt enfärgad bakgrund. Alla dansare var otroligt duktiga och samspelta, jag är djupt imponerad!
Jag har känt ett ökat behov av kultur och estetik i mitt liv på senaste tiden. Har nostalgiskt tänkt tillbaka på mina forna glansdagar som dansare och konståkare. Jag funderar varifrån detta behov av det vackra och konstfulla kommer och kom fram till att antingen: 1. jag börjar bli gammal/mogen nog att kunna tillgodogöra mig upplevelser av det finkulturella slaget eller 2. jag saknar matematiken hemifrån. Avancerade matematiska bevis är som den finaste Rembrandtmålning för mig.
Nedan följer lite bilder från kvällen som faktiskt var rätt varm!
(Titeln British Liaisons är en hyllning till australiensiska balettens rötter i Storbritannien. Som allt annat här i Australien med andra ord).
Förväntansfull jag på Opera Bar i väntan på föreställningen.
Fina V följde med, lika glad och öppensinnad som alltid (trots att han aldrig kollat på dans tidigare)
Lycklig jag med kvällens programblad i handen

Affischen i Operahuset

Kommentarer
Postat av: momo

Hej Linnea!

Kommer inte ihåg hur jag fick tag på din blogg, men jag läser den ofta och med stort intresse. Jag är en nära vän till din farfar och har även varit hemma hos dina föräldrar.

När jag läser någon obekants blogg vill jag gärna känna mig som en voajör, fastän bloggar är ju offentliga.

Jag tycker du är otroligt levande, duktig, mogen, m m,m m. Har själv barnbarn som har rest mycket, bl a i Australien och slutar inte förvåna mig över unga människors öppenhet och framåtanda.

Då jag läser din blogg ofta kände jag att jag åtminstone borde presentera mig.

Hälsningar Hiltrud Wagner-Larsson



Kände att jag nog behövde presentera mig.

2011-05-18 @ 19:23:21
Postat av: Linnea

Hej Hiltrud! Vad roligt att du har hittat till min blogg! Mina föräldrar har - i varma ordalag - pratat om dig. Tack så mycket för berömmet och hoppas vi får tillfälle att ses då jag återvänder till Sverige. Hälsningar Linnea

2011-05-21 @ 08:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0