måndagssnack

Idag har vi haft en riktigt härlig dag i äkta Aussie-style. Jag tog en morgonpromenad längs stranden i gryningen. Ja, inte riktigt gryningen men innan frukost. Tillbaka i lägenheten läste jag min intressanta kursbok om uppkomsten av länder eller nation-states. Intressant och allmänbildande! Länder som de ser ut idag är ur ett historiskt perspektiv ett väldigt ungt fenomen. Så sent som på 1800-talet var det vanligare med områden med flytande gränser som regerades av dynastier, förmögna klaner, grever, påvar och annat löst folk som råkade ha makt och pengar.
Åter till dagen. Efter några timmar vaknade V till liv och drog med mig till beachen. Vågorna var perfekta för mig och jag kastade mig våghalsigt (ursäkta ordvitsen) ut i de gröna vattenmassorna. Eftersom vågorna var perfekta för mig var de alldeles för små för alla skillade surfare så vi hade havet nästan för oss själva. Solen lyste och vi låg ute nästan 2.5 timmar. Underbart! Dock var vågorna rätt svårsurfade, jag är ingen expert men de hade en märklig form idag som gjorde att det var svårt att fånga vågen innan den bröt.
Till slut gav vi upp och catchade färjan in till stan för träning på gymmet. Jag var trött i kroppen efter allt paddlande under surfingen men lite viktlyftande och narcissism framför spegeln på gymmet sitter aldrig fel ;)
Nu är vi hemma igen. Jag är lite grinig för jag åt en fett tråkig sallad till middag men jag tröstar mig med lite studier inför morgondagens tutorial test i ämnet makroekonomi. Ha en underbar måndag, ännu en fräsch start och en chans att göra denna vecka till ditt livs vecka!
Kramar från Sydney
Jag i lördags innan jag åkte kundvagn

Victor på färjan idag. Härligt ljus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0