ett något förvirrat inlägg efter 11 timmar på uni

Jag har en ny kärlek. Den vackra blonda behöver icke känna sig hotad – det handlar om något så geeky som ett bibliotek. Macquarie Universitys nya bibliotek invigdes för några veckor sedan, bara några år senare än planerat. Jag har hittills inte haft vägarna förbi och med tanke på att de flesta byggnaderna på mitt uni ser ut som gråa cementklossar militärbunker style (när var det inne?) var mina förväntningar inte skyhöga. Men ack så fel jag hade! Det nya biblioteket var stort, gnistrande, färgglatt och fräscht, än så länge inte nedtyngt av studenters idoga omsättande av hjärnceller för lösningar på morgondagens stora frågor. Det påminde mycket om nya snygga psykologibyggnaden på Uppsala Universitet. Inredningen var kreativ och oväntad och jag blev bara jätteglad och satt och pluggade flera timmar i sträck i väntan på mitt Global Leadership-möte om ombildning av stater. Sammanlagt elva timmar har jag spenderat på uni idag. När jag klev av färjan stod V och väntade på mig, vilken trevlig överraskning :)

Slutligen vill jag bara bjuda på ett smakprov på min intelligens, eller hur man blir av med en sallad (ni vet den jag var grinig över igår för att den var så oaptitlig). Strategin innebar att inte äta middag -> jag var jättehungrig när jag kom hem kl 22.15 -> den äckliga salladen från igår gick ned hur lätt som helst. Smart va!

 

Höstigt på campus idag. Tycker dock att träden är bortskämda här som tappar sina löv när temperaturen kryper ner mot arktiska +17 grader...


Nya libraryt! <3


I skymningen. Fint va!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0