imorgon är det "vinter"!

God afton!
Vill börja med att hälsa stort grattis till min storasyster i Paris som fyller år idag, hipp hurra från Sydney!
Ursäkta min frånvaro de senaste dagarna. Jag har haft fullt upp som vanligt med skola, träning och även planering inför vår kommande resa. Vi kikade först på Bali men då flyget dit kostade nästan lika mycket som en tur-o-returbiljett till Sverige lade vi det på hyllan. Istället blir det mest troligt Queensland (norrut längs Australiens östkust) i mitten av juli under minst två veckor! Ska bli fantastiskt trevligt. Det är en den klassiska backpackersträckan upp till Cairns i tropiska norra Australien som gäller. Vi har kollat på internet och jämfört alternativ från olika resebyråer, så vi ska försöka plocka ihop ett eget litet paket :)
Victor är och spelar innebandy(!) nu, han hittade ett lag som heter Northern Beaches Floorball, fantastiskt namn. Ligger drygt en halvtimmes promenad hemifrån oss så det var verkligen bra läge! Jag följde med och kikade lite, det kändes så avigt med den karakteristiska sporthallsdoften och innebandyklubbor på den här sidan av jorden, men V verkade gilla det! Har varit en varm kväll denna sista höstdag (imorgon blir det vinter enligt kalendern). Jag gick hem längs med stranden och det var enorma vågor, vattnet letade sig nästan upp till strandpromenaden.
I övrigt kryper sluttentorna obehagligt nära inpå så nu ska jag säga tack och hej och dyka ned i min intressanta kurslitteratur! Ha det underbart allihopa!
ps: för er som undrade: ja, vi gick upp och kikade på Champions League-finalen halv fem i söndags. efter matchen sov vi till halv två och kände oss totalt utmattade, jetlaggade och bakfulla resten av dagen så jag hoppas innerligt att européerna där på planen kände vårt stöd!
Lite inför vintern-shopping hanns med idag, en mysig Macquarie University-hoodie i den ultimata färgen hoodgrå samt lite ekologiskt chai-te från T2 - smashing!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack Lillasyster! ;)

Jag ska fira min B-Day med att dricka champagne pâ ett rooftop pâ ett hotell och sen imorgon ska jag ha en middag, ska bli trevligt, bilder kommer säkerligen pâ min blogg lite senare....

Snygg hoodie!

2011-05-31 @ 16:13:09
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0