veckan som gått

God afton!
Har varit lite opersonlig i de senaste inläggen så jag tänkte skriva lite om senaste veckan såhär på söndagskvällskvisten. Vi ligger och degar i sängen, jag har Victors keps på mig och dricker jasminte. Han ligger bredvid och skördar magic blueberries på sin iPhone. Själv är jag old school och tillhör den sinande skaran av mobiltelefonanvändare som har en sån där telefon med knappar som du snart kan hitta på ett museum nära dig.
Måndag: Lugn dag i Manly. Jag stannade hemma från uni och pluggade som en galning. Victor åt PTM till middag (=pasta med tonfisk och majs).
Tisdag: På kvällen åkte vi in till stan för ett cocktailevent som min skola anordnade. Det var mingel med sådana där fantastiska små ätbara kreationer och dryck. Sedan föredrag med en TV-känd politisk kommentator här i Australien, Waleed Ali. Han pratade om crosscultural understanding och fördomar. Nämnde bland annat att kulturen i USA är baserad på en gemensam nationalitet snarare än en gemensam kultur/historia, intressant!
Onsdag: Balett i Sydney Opera House på kvällen, behöver jag säga mer? Helt fantastiskt! :) ägnade oss också åt delfinskådning från Manlyfärjan.
Torsdag: Trött dag. Jag joggade längs strandpromenaden i skymningen, fint!
Fredag: Jobb, sedan mötte jag upp V i stan för gemensam färd till vårt gym.
Lördag: Jobb följt av surf, jogging och sedan dekadenta nöjen i form av utgång på kvällen. Vi besökte först supermysiga Manlywine som ligger runt hörnet. Inredningen består bl.a. av vinflaskor och en rosa flamingo (ej levande). Sedan drog vi till Manlys motsvarighet till BJ, The Shore Club där alla tjejer med välexponerad hud (många...) fick de hårda säkerhetsvakterna att smälta och gavs företräde i kön. Sjysst system liksom... Men vi var glada iallafall och hann med lite dans på en stor balkong innan det blev hemfärd (3 minuters promenad).
Söndag: Jobbat och nästan spytt över alla gigantiska kackerlackor som härjar på mitt jobb. Sprungit på Manly Beach (bra träning!), handlat mat på Coles och läst om Perfect Competition i mikroekonomi - nästan lika spännande som det låter. Nu ska vi kolla lite på film innan det är läggdags, DaVinci-koden blir det visst!
I övrigt: Veckan har varit solig och varm (tänk svensk sommar). Victor surfar som om han har surfat 2 år snarare än 2 veckor, jag är riktigt imponerad och stolt! Ska försöka knäppa lite kort så ni får bevis :)
Vi igårkväll. Visst ser mina ben ganska bruna ut? :D (till alla oroliga mammor: förfasa er icke, bilden är arrangerad!)

Kommentarer
Postat av: mamma

det var då jäkla tur!

2011-05-22 @ 16:17:35
Postat av: Linda

Härligt att däcka i en kundvagn Linnea, se upp med spriten down under! ;))

2011-05-23 @ 01:37:21
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0