flower power

Jag lever som i en liten bubbla nu. Plugg, internship, jobb (fick extrajobb just denna vecka såklart), hänga med fina Helena, inte träna och grina lite för att jag inte tränar. Men jag gillar det! Ute är väldigt varmt om dagarna (37 grader igår som varmast!) och oftast också om nätterna, men ibland kryper det ned mot 20 plus och blåser lite kyligt så man nästan ångrar att man bara gick ut i klänning. Men bara nästan.
Klockan är nu halv ett på natten. Mina flatmates har typ 4 kompisar som sover över mellanstadiet style och jag bedriver cramming (bra ord, betyder typ hetsplugga) inför mina två tentor på torsdag och fredag. Sen är skolan helt slut. Känns väldigt konstigt och lite skönt men mest tomt. Ja, ni får ursäkta den något begränsade nivån på min svenska just nu - nästa vecka kommer jag ha oceaner av tid i jämförelse och kanske kunna exponera min sällan sinande kreativitet lite bättre.
Ikväll köpte jag och Helena med oss indiskt från min favoritindier och begav oss till Botanic Gardens alldeles bakom Operahuset och bron. Där åt vi i skymningen ackompanjerade av den bedårande utsikten och sedan tog vi en massa bilder. Nu måste jag återgå till penningpolitik och räntor (kan knappt hälften av alla begrepp på svenska, haha) så jag bjuder på lite bilder från de senaste som vanligt ytterst händelserika dagarna.
ANZ (australiensisk bank) hälsar: thank you for skating

Jag jobbade i Bondi Beach igår, inte helt fel.

Följ med ombord på tåget!

Jag ikväll (tisdag) med mina favoritbyggnadsverk i bakgrunden

Jag vet att det har varit Fars Dag i Sverige nyligen. Detta har dock passerat obemärkt down under då Fars Dag i Australien firades redan i september. Men jag passar på att fira min pappa här på bloggen med en kavalkad av australiensiska blommor, fint va! :)



Se så fint det grönskar i november!

Trädgårdsfantaster bör finna tillfredsställelse i detta land





Och slutligen en palm till mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0