Fredagsmys!

Cheerio! Nu har jag officiellt slutat uni!! Hade sista tentan för en vecka sen men idag hade jag sista timmarna på internshipet vilket ju är en kurs så nu är det sommarlov. Tyvärr är vädret här ungefär lika inspirerande som november i Sverige. Har regnat hela veckan och varit riktigt kallt, nästan så att man inte kan gå med bara ben utan måste ha leggings - galet!
Vad har hänt sen senast? Jag har avslutat mitt jobb, fått gratis kaka från lyxiga Bourke Street Bakery + ett paraply inne på en bar bara för att servitrisen tyckte synd om mig - vem hade brytt sig i Sverige?, förätit mig på broccoli, fått kommentaren "You have the most beautiful legs in the world!" av en random äldre man (tack..?), klippt mig hos en trevlig brittisk-italiensk frisör, lunchat med fina Madde och druckit världens största kaffe, shoppat (fönstershoppat för min del) med några tjejer från uni, sagt hejdå till tjejerna och förundrats över att vi kanske aldrig mer ses, tränat 2 timmar på gymmet istället för en för att jag snackade med en helt galen modellkille som berättade ingående om en massa sjuka fester och annat som jag av hänsyn till er läsare censurerar (underhållande dock!), haft äkta svensk filmkväll i Paddington samt en superkul utekväll igår med Hanna och Agnes. Där fick ni de senaste 2.5 dagarna i ett nötskal!
Jag, Hanna och Agnes hade en riktigt trevlig kväll igår. Gick ut i Kings Cross ett tag men det var inte alls samma fart som på helgerna som vi drog hem hyfsat tidigt. Jag traskade dumsnålt hela vägen hem, höll på att frysa ihjäl - var bara 15 grader och regn och blåst därtill... Fick i vanlig ordning alldeles för lite sömn vilket är lite sådär när man befinner sig i ett 30-gradigt kvalmigt växthus. Min handledare tyckte att en perfekt avslutningsuppgift för mig var att på eftermiddagen, lagom till när koffeinruset slutat verka, räkna och sortera 1000 frön i små högar. Ogillar att klaga men denna uppgift kändes smått tröstlös. Jag är snällt sagt inte så praktiskt lagd (matematik for life!). Lägg därtill en påtaglig trötthet och millimetersmå frön som absolut inte är intresserade av att ligga i fina högar. Jag försökte hålla modet uppe: "bara 999 kvar... 998... 997...". Mina vanligtvis snälla handledare gav mig en låda med bakelser som avskedspresent som jag inte tänkte äta först, men sen var jag så trött så att jag åt lite iallafall så nu känner jag mig som en prinsesstårta.
Ikväll är det klassiskt fredagsmys hos Hanna och Agnes. Fick en inbjudan till en klubb där det var fria drinkar i början av kvällen men ingen känner sig peppad att gå ut när vädret är så dåligt så en detoxkväll sitter inte helt fel! Har varit trött och frusen hela dagen och känt att det skulle vara helt okej att sitta i soffan hemma hos mamma och pappa och dricka te och säga meningslösa saker till Yatzy. Så någonstans börjar jag förlika mig vid tanken på att jag faktiskt kommer att göra just det om två veckor. Om inte flygplanet blir kapat och jag hamnar någon annanstans typ Guatemala... Livet är fullt av överraskningar!
Nu ska jag börja dra mig mot tjejerna och be till vädergudarna om lite SOL - det är ju faktiskt sommarlov!
New haircut! Bara för att ingen märker något om jag inte säger till. Vilket i och för sig är meningen :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Cheerio! Det säger du och Alexander Bard ;-)

Lâter som en härlig tillvaro!

Känner igen linnet pâ bilden, det fick jag pâ en Grazia fest pâ modevecka här i Paris minsann, bra att du gillar mina kläder :)

2011-11-25 @ 17:29:15
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0