När det går bra

En sak jag tycker mig vara rätt bra på är att ändra saker till det bättre. Eftersom jag är inbiten optimist kan man förledas att tro att jag helt enkelt har tur och att jag aldrig stöter på motgångar, att det är därifrån mitt glada humör kommer. Så är inte fallet. Jag tror bara att det handlar om hur man ser saker och ting. Många gånger går jag omkring och skrattar för mig själv för att jag tänker på något roligt som nån har sagt eller bygger små konspirationsteorier om random saker eller personer i mitt huvud. Trots att det är en vanlig gråmulen tisdagmorgon, jag har dåligt med cash och mycket i skolan.
Just nu känns många saker bra. Jag berättade om min dåliga hy för ett tag sen och hur den fortsatte att vara dålig trots diverse produkter och kurer. Lätt deprimerande. Nu har jag använt mina nya ekologiska produkter från Miessence sedan förra lördagen (ja, brevbärarna jobbar lördagar här ibland..!) och det är helt otroligt vilken skillnad det har blivit på bara 10 dagar. Huden ser faktiskt... yngre ut! Och de fula utslagen har nästan försvunnit. Jag är evigt tacksam att jag äntligen blev av med denna Australiensjuka som har förföljt min hy sedan jag landade här i februari.
Kroppsmässigt går det också bra. Äter och tränar ganska extremt utan att det går till överdrift - blir en del sämre mat och alkoholhaltiga drycker på helgerna, men sex dagar på gymmet i veckan ger resultat och jag känner mig starkare och piggare än någonsin! Jag älskar utmaningar så jag kör något slags experiment med mig själv och försöker hitta optimal kost och träningsnivå. Just nu äter jag till vardags i princip bara ägg, ost, smör, fisk/skaldjur, tofu, nötter, bär, proteinbars (vet att det är massa tillsatser men de är så goda!) och massor av grönsaker typ broccoli, tomater, kål och gurka + mängder av kaffe. Jag är ganska övertygad om att alla har olika kosthållningar som är optimala för just deras kroppstyp och att det gäller att hitta rätt. För vissa kanske det fungerar att äta mer kolhydrater och mjölkprodukter men jag får bara ont i magen och blir trött. Tycker att det är rätt anmärkningsvärt att jag har byggt en hel del muskler utan varken kött eller snabba kolhydrater, hehe... Eftersom jag mår bra, presterar bra träningsmässigt och fortfarande inte har varit sjuk sedan jag kom till Sydney (9 månader) så kan det inte vara så dålig mat, eller..?
Bottom line: det går att förändra och förbättra även om det känns omöjligt! Bara för att jag har haft dålig hy i 9 månader behöver jag inte ha det i 10 månader, right? ;) ge inte upp när det känns motigt, hitta nya listiga sätt att möta livets prövningar! problemlösning is the shit!
Jag i juli i år, här mådde varken hy eller självförtroende bra...

Jag i slutet av oktober. Okejrå, har liiite mineralfoundation men inte alls mycket - tycker man ser vilken lyster huden har + att alla torrhetsrynkor är helt borta! (ser jag inte lite grönögd ut på denna bild btw?!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0