På gång i Sydney!

Jag inser att de senaste inläggen har fokuserat mycket på mina tankar och inte alls så mycket på kära Sydney. Som vanligt är det väldigt mycket på gång här - särskilt nu när sommaren närmar sig!
* Ett nytt IKEA öppnade i förorten Tempe i veckan vilket betyder att Sydney nu har dubbelt så många IKEA-varuhus som Uppsala! Jag har fortfarande inte besökt något av dem...
* Det har varit en massa hästkapplöpningar (races) den här veckan som tydligen är jättestort i Australien. I tisdags satt folk ute på barer och drack öl och följde loppen vid 10-tiden på morgonen!
* I slutet av månaden är det Stereosonic som är en gigantisk musikfestival med massa bra artister, typ svenska Avicii, Armin van Buuren och LMFAO för att nämna några. Jag och söta Agnes ska gå:D
* Min kameras batterilucka har - som tidigare nämnt - gått sönder så att den inte gick att öppna. Givetvis hittade jag inte kvittot men gjorde ett försök och gick tillbaka till affären med hundögon. Som tur var jobbade tjejen som sålt den till mig i september och vet ni? Jag fick en sprillans ny kamera utan att ens behöva visa kvitto!! Service när den är som bäst.
* På söndag delas 10000 blommor ut i stan från någon blomsterfestival. snällt va!
* Jag har avslutat min sista Sydneykrönika för Studentmagasinet - kommer fortsätta skriva från Uppsala dock. Numret kommer ut 28 november, håll utkik!
* Min kompis Helena kommer hit på söndag, wohoo!! Ska bli så roligt att få agera Sydneyguide. Att det lite småkyliga vädret (~20 grader) då skall bytas till 30 grader och stekande sol är inte så dålig timing heller.
Ja, det var lite om vad som händer här i stan. Gårdagskvällen spenderades på en mysig Western-inspirerad pub tillsammans med Hanna, Agnes, Daniel och Axel från partylägenheten i Paddington, mycket trevligt. Nu skall jag äta frukost och plugga inför ett slutprov på måndag! Bland annat om sociala nätverk, sjukt intressant:) gilla lediga fredagar! Ha det så fint och ät lite spenat för mig
/eder L.


Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-11-04 @ 10:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0