När livet är så roligt att man inte hinner sova

God kväll!
Ursäkta min frånvaro på detta forum. Dagarna flyger fram och jag vill bara stoppa tiden. Jag har så roligt hela tiden, allt från vardagliga möten med okända människor som säger saker som jag tolkar och applicerar på mitt eget liv (jag tror på ödet) till galna fester i sommarnatten. I torsdags var jag och svenskarna från Paddington på Shady Pines Saloon som är en liten källarpub i Darlinghurst. Den har ingen skylt utanför utan bara en vit dörr så man måste veta att den är där för att komma in. Väl inne var det lite Western-känsla, fullt av uppstoppade djur och gratis jordnötter i obegränsade mängder. Charmigt och överbefolkat! Fredagen hade jag tänkt plugga hela kvällen men då fick jag sms av söta norskan Adelinn som var på väg till en födelsedagsfest ute på uni. Snabb omläggning av kvällens strategi och några minuter senare satt jag på tåget på väg ut. Det var en jätteroligt fest, fullt med folk från hela världen (med tonvikt på USA) som pratade och umgicks. Jag spenderade en halvtimme med att lära en kille från Pennsylvania att prata spanska, haha..! Alla från the US är asimponerade om man kan något annat språk än engelska. Det blev ingen utgång vilket var trevligt, kändes lite som när man var 17 och bara gick på hemmafester... När folk började dunsta kom jag på att det var mitt i natten och inga tåg eller bussar gick hem. Sov två timmar på en soffa i en leopardsovsäck, inte helt fel :) sedan bar det av hemåt igen för en snabb uppfräschning följt av mingel och barbeque ute i solen vid Clovelly Beach med Swedish-Australian Young Professionals. Alla utom jag jobbade och jag såg det som ett gyllene tillfälle att träna på att föra mig professionellt och mingla vilket gick bra med tanke på den något begränsade mängden sömn... Mycket intressant att prata med svenskar som jobbat både i Sverige och Australien! De flesta tyckte att det var fler likheter än skillnader.
Sedan åkte jag till gymmet där det också gick oförskämt bra, är fortfarande inne i någon slags positiv träningscirkel trots (eller kanske tack vare) för lite sömn och för mycket kaffe. Kvällen inleddes med förfest i trevliga Paddington. Lyckades med konststycket att åka fel med taxi, tala om epic fail... Vi gick ut på The Club i Kings Cross där Agnes och Hanna känner typ alla vilket gjorde att vi fick spara de 30 dollarna i inträde. gilla VIP! Jag drog hem ganska tidigt, ännu en promenad i heels genom Sydneynatten - vad gör man inte för att spara pengar ;)
Efter för få timmars sömn åkte jag till flygplatsen och mötte Helena som efter blixtvisiter i Helsingfors och Bangkok tagit sig hela vägen till Sydney, awesome! Kände mig inte som den bästa guiden när vi gick runt i stan och jag kom på att nämna allt vi gått förbi några minuter efter att vi passerat det, haha. "...just det, den där vita byggnaden vi såg var Sydney Opera House, rätt känt..." Hem och sova två timmar innan jag med hjälp av koffeinets ljuva inverkan spenderade hela kvällen med att plugga inför mitt slutprov i Microeconomics idag, gick helt okej. Sju timmars sömn gjorde underverk och jag känner mig pånyttfödd (well, nästan). Efter en eftermiddag med uppsatsskrivande åkte vi till Bondi under kvällen. Över 20 grader varmt och ett chokladcafé besöktes där vi drack varm chilichoklad (jag) och jordgubbar doppade i smält choklad, fantastiskt vis att spendera en måndagkväll på!
eeh ja. En kort uppdatering skulle det bli, men nu fick ni veta allt ju :D Imorgon väntar nya spännande äventyr i det parfymerade toapapprets förlovade stad!
Nu är klockan nästan ett på natten och jag sitter med öppen balkongdörr i november. Sällsamt men mysigt är att det luktar precis som det brukade lukta i mitt barndomshem i Piteå om sommarkvällarna... hur kommer det sig?

Jag springer genom vattenspridare i Bondi ikväll - kalaskul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0