Tjejgrejer jag inte förstår mig på: part II

Jag har gjort det förut. Skrivit om tjejgrejer jag inte förstår mig på. Nu har jag dock kollat så mycket på Gossip Girl på senaste tiden att jag tror att jag är den rika, bortskämda och snygga Blair Waldorf. Jag bor i Sydney vilket ju är nästan lika coolt som New York. Där tar likheterna tvärt slut. Medan Blair shoppar loss på Manolo Blahnik på Manhattan eller inte ens behöver shoppa för att hon får kläder gratis för att hon är så cool går jag runt på 70% utförsäljning i en skum lagerlokal i en förort som ingen har hört talas om. (Cred till mig att jag överhuvudtaget blev inbjuden förvisso, det är bara VIP-kunder som blir inbjudna och jag tillhör den skaran efter att ha köpt min nyårsklänning. Efter 24 år på jorden har jag äntligen lyckats åstadkomma något i mitt liv!) När Blair tar en gul taxi för att åka till uni sitter jag på ett sunkigt nedklottrat pendeltåg till vilket jag har sprungit som en skållad råtta för att hinna (jaa, det är delvis därför jag tränar – för att kompensera för min tidsoptimism) i mina lite för höga heels. Så nu sitter jag här på tåget, svettig och med vadkramp men ändå glad och nöjd för solen skiner!

Så har denna stad helt förvandlat mig till en diva-wannabe? En prinsessa som freakar ur totalt om hon glömmer sitt lipgloss eller sin portabla take away-mugg hemma (för att kaffet smakar så mycket bättre i den än i en pappmugg)? Nja – då och då tittar den gamla Linnea fram. Så här följer en lista på ”tjejgrejer” som jag verkligen önskar att jag kunde gilla men som jag… inte förstår mig på. Än.

 

-       Sola ryggen. Så OTROLIGT tråkigt! Hur ofta tänker man ”oh, vilken brun rygg hon har!”?? Dessutom blir inte armarna bruna och det är ändå dessa man jämför. Man blir även äckligt medveten om eventuella dekorationer på bikinin som skär in på väl valda ställen på kroppen.

-        Vänta på att nagellacket ska torka. Need I say more? Jag klarar inte av att bara sitta stilla och ta det lugnt i 5 minuter utan börjar nervöst rota i nån väska efter att ha väntat 20 evighetslånga sekunder med följden att lacket skavs bort och hela proceduren måste upprepas. Ond cirkel hell yeah!

-       Gå runt i heels till vardags (temporär punkt, vaderna smärtar för tillfället)

-       Föna håret efter varje gång man har tvättat det (här börjar min fåfänga ta över och jag börjar uthärda mer och mer)

-       Åka taxi överallt (snarare storstadsfenomen än tjejgrej men whatever. Jag lägger hellre pengarna på fantasifullt komponerade drinkar och glider nöjt runt i ovan nämnda pendeltåg!)

Jaha… blev inte listan längre än så här?! Gosh, jag börjar bli riktigt tjejig! Trevligt. Men det är lugnt. Jag har fortfarande en medfödd talang att göra bort mig, en förmåga att ha sönder saker (min handledare på praktiken överanvänder ordet gentle när hon förklarar hur jag ska hantera saker, undrar varför?), ha aviga intressen och skryta över mina muskler (ehm) så den gamla vanliga jag är fortfarande här nånstans.

 

PS: Ni har väl inte missat att läsa min krönika i Studentmagasinet?! :D finns även på nätet, googla studentmagasinet och läs senaste numret online!


Se cool ut! Kameran har varit på vift men är tillbaka, tjohoo - det betyder nya Sydneybilder inom en inte allt för avlägsen framtid :)


Kommentarer
Postat av: Olivia

Vad kul att läsa dina tankar! Gillar hur du uttrycker dig - väldigt intressant att läsa.

Ska kolla längre bak i bloggen en annan dag när jag inte suttit på café svensson en hel kväll känner jag ;)

ville mest titta in och säga tack för fina kommentaren jag fick och komplimangen! Hoppas du hade kul i fredags. Ses igen!

2011-10-12 @ 14:19:47
URL: http://fromasydneyview.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0