Tornbesök och Pink Ribbon Day

Hej!
Åh vad jag har velat blogga, men har haft fullt upp med internship, träning och plugg! Onsdagskvällen var väldigt trevlig - spenderades med söta Madde i underbara Sydney Tower. Vi kom dit precis i solnedgången och fick se skymningen sprida sig över Sydney medan tornet långsamt snurrade. Jag fick dessutom visa ID fast det är 18-årsgräns vilket man alltid blir lite glad över (jag vet, ett säkert tecken på ålderdomens antågande!) - de är inte lika hårda med att checka här som i Sverige.
Jag har dock förföljts av en känsla av att jag inte gör något vettigt trots mina fullspäckade dagar. Jag behöver jobba eller volontärarbeta för att känna att jag bidrar med något större och inte bara gör saker för mitt eget nöjes skull - jag vet, gräset är grönare på andra sidan. Därför skrev jag upp mig på att volontärarbeta idag under Pink Ribbon Day (rosa bandet ni vet, samma syfte som i Sverige) så jag ska dra till uni nu och spendera förmiddagen med att dra in pengar till Bröstcancerfonden i Australien! Skall bli intressant att träffa alla engagerade människor :) sedan väntar en eftermiddag/kväll hemma med en massa skolarbete.
Nu måste jag tyvärr dra - bjuder på två bilder från i onsdags så ni fattar hur fint det är! Återkommer eventuellt senare under fredagen med ett inlägg om ekologisk hudvård av alla ämnen. Ha en fin torsdagkväll/fredag!
/eder L.
Breathtaking views...

Kommentarer
Postat av: Linda

Vem drack champagne och vem drack rödvin? ;-)

2011-10-21 @ 02:48:45
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0