Bilder från mina hoods!

Nu har det varit mycket snack och lite visuell stimulans på senaste tiden. Omväxling förnöjer!
Jag har glömt kommentera om den hemska flygolyckan i Ryssland tidigare i veckan. Sorgligt och vilket fruktansvärt och onödigt sätt att dö på! Tydligen har det varit hela sju(!) flygolyckor med dödlig utgång i Ryssland bara i år - begreppet rysk roulette har fått en ny innebörd...
På människors cyniska vis övergår jag från höst och misär till att visa lite vårbilder från Sydney. De är tagna minuter från mitt hem och väldigt få kilometer från Sydney CBD. Älskar att det är så lummigt och grönt här!!
På väg ut. Notera den fina påskliljebroschen! För 2 veckor sen var det nämligen Daffodil Day i Australien då en massa produkter med påskliljemotiv säljs för att dra in pengar till cancerfonden.

De fina viktorianska smidesbalkongerna typiska för Paddington och Surry Hills

I Sydney kan man torka tvätten utomhus året om - lyx!

Charmig liten street

Vackert blommande buske - mamma vet säkert vad det är för sort?



En tant klappar den bruna hunden som alltid ligger och sover på gatan...

Sydney by spring. De flesta träd är gröna året runt men vissa tappade sina blad under vintern och har nu små skira knoppar och blommor - vackert!

Kommentarer
Postat av: mia

Fina bilder! Den orangea blomman med mycket grönt runt är en clivia och en sån har jag i kruka. Underbar blomning!

ha det gott!

2011-09-10 @ 09:03:19
Postat av: Linnea

Tack för hjälpen Mia! Kul att du läser min blogg :) kramar!

2011-09-13 @ 15:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0