Centennial Park

Här kommer de efterlängtade bilderna från parken som jag lovade er igår! Skönt att ha något annat än webcambilderna att komma med. När jag kommer hem ska jag och Victor köpa systemkamera!;)
Jag tog mig vatten över huvudet med träningspasset - benen var alldeles stumma från gårdagens monsterpass och det blev många gå-pauser inblandade i löpningen. Som plåster på såren sprang jag två varv (ett varv tar ca 20 min). Visst är det bra att träna men att lyssna på kroppen är också viktigt! Solen tittade fram under andra varvet och jag sprang i linne utan tröja vilket resulterade i någon slags expressbränna - här i Australien behöver du befinna dig i solen typ en tiondel jämfört med i Sverige för att få samma färg! Härligt men farligt.
Det häftiga med Australien är att här finns både mindre exotiska växter och djur som kråkor och maskrosor men också exotiska varelser som svarta svanar och palmer.
Har ni förresten hört om den där idioten (idioterna?) som dödar träd i Stockholm för att få bättre utsikt från lägenheter?! Så sjukt! Om jag någonsin börjar göra sjuka saker för pengar får ni slå mig i huvudet!
Svart svan speglar sig i vattenytan
'
Aussie gräsänder
Nån slags kråkfågel!

En vanlig svensk maskros!
Hästarna övar på hinderhoppning! gnägg
En ö med palmer och ibisar (svart-vita fåglar)
Stadens skyskrapor skymtade i bakgrunden
Glad jag efteråt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0