Fredagsmys SurryHills style!

Ärade läsare!
Imorse försov jag mig 50 minuter(!) men hann ändå äta en snabbfrukost och komma i tid till tåget, ganska bra jobbat va? Har ju praktik så jag ville inte vara sen! Men jag hann i tid och har stått i 32-gradigt växthus och arbetat från 9 till 5, puh! Var inte riktigt klar till 5 så jag erbjöd mig att stanna kvar och fixa det sista vilket var väldigt uppskattat av min handledare. Det är ett smart karriärsdrag - att göra lite mer än vad som förväntas av en (iallafall när man är ny på ett ställe och folk inte vet vad man går för).
Efter att ha skyfflat jord och lekt med blompinnar hela dagen satte jag mig svettig och jordig på tåget mot träningen. Tyckte att det var oerhört roligt att jag hade bruna fläckar överallt, såg ut som ett väldigt misslyckat försök att applicera brun utan sol..! Väl framme i stan var jag lite trött så jag laddade med en Starbuckskaffe som raketbränsle och visst hjälpte det! Först körde jag ett tufft ben- och axelpass (styrka) följt av 20 minuter spinningintervaller. 20 minuter låter inte särskilt mycket men när man kör 8 sek max+12 sek vila och upprepar det konstant så känns det snarare som 20 timmar, hehe... Blev inspirerad till denna typ av träning av en spinninginstruktör för några veckor sedan som hade kört detta pass 3 ggr i veckan under 8 veckor och fått kraftigt förbättrad kondition (och tappat en klädstorlek på köpet). Får se om det har samma slående effekt på mig!
Efter passet blev jag så där glad och pigg som jag bara blir av träning. Skuttade glatt till bussen och sjöng högt för mig själv. Lite konstigt tyckte mina medmänniskor men jag brydde mig inte. Har känt mig så mycket piggare och gladare än tidigare under veckan, underbart! Men efter 13 timmar hemifrån var det skönt med en lugn hemmakväll för att hämta andan. Hann prata med kära V och äta en mycket god sallad innehållande lax, avocado, spenat, paprika, rödlök, champinjoner och halloumi - lika gott som det låter! Nu början energin ta slut och jag ska uppdatera mig på lite news från Australien, snodde med mig The Daily Telegraph från gymmet, innan det blir färd till drömmarnas värld. Imorgon är det lördag och då tänkte jag springa i parken och spana efter Leonardo DiCaprio som är i Sydney 4 månader för filminspelning och brukar träna där, coolt va! Ska försöka komma ihåg ta med kameran. Inte för att agera paparazzi utan för att visa er hästarna och fåglarna och träden och allt som jag har berättat om och som ni längtar så efter att få se! håll ut!
Ha en fin fredag med mycket choklad och livsglädje!
/eder L.
Dinner made by Linnea - smarrigt! Om ni saknar Dagens Outfit-bilderna så beror det på att jag inte har nån helkroppsspegel att ta bilder i och ingen fotograf... ska kanske fråga nån av girlsen jag bor med? Häng med så får ni se!

Kommentarer
Postat av: Linda

kan man inte fâ lite recept pâ nâgra av dina goda sallader?

/ En som sällan lagar mat

2011-09-02 @ 17:11:48
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag citerar farmor (och håller med) Hur du bara orkar? Är det vegetarianismen?

2011-09-02 @ 20:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0