Glamourbrevbärare

Som jag nämnde igår så fixade jag ett casual (vad är ett lämpligt svenskt ord - tillfälligt?) jobb som bestod i att dela ut flyers för ett företag som utbildar restauranger. Det fina med just denna utbildning är att den är obligatorisk för alla ställen som serverar mat - har man inte gått utbildningen innan 1 oktober får man en saftig böter slängd i ansiktet. Australiensarna älskar böter! (eller i alla fall politikerna.) Däremot behöver man inte välja företaget jag jobbade åt, men de kom på den briljanta idén att anordna internetkurser så det borde locka rätt många. Jag får bra betalt plus provision för varje deal som går igenom så det var ett perfekt extraknäck! Ska dela ut de kvarvarande flyersarna på fredag då jag är ledig nästa gång.
I annonsen stod det att man skulle vara well presented så först tänkte jag av gammal brevbärarvana slänga på mig gympaskor och nån svettig tröja. Men det kändes inte särskilt presentabelt så jag tog kavaj och min fina ryggsäck att bära lapparna i. Det lite trista var att just idag blev det den varmaste dagen på flera månader. Säkert 25 grader varmt. Och där gick jag omkring i svart kavaj och svarta leggings och lite för trånga skor och ryggsäcken klibbande mot ryggen. Jag kände mig trots det lite som en glamourbrevbärare i mitt uppklädda och fixade tillstånd även om det känns lite som ett hån mot hela brevbäraryrket att klassa utdelning av oadresserade reklamlappar som postutdelning. Roligt var det iallafall trots värmeslaget och jag längtade lite till CityMail.
Annat som har hänt: Jag drömde om en påfågel inatt. Jag lyckades befinna mig på gymmet en timme utan att vare sig vara på väg in i fel omklädningsrum (som igår) eller slå huvudet i en ryggträningsmaskin (också igår). Min ur tomma intet uppkomna kändishysteri håller i sig och jag måste bara visa Blake Lively som var i Sydney förra veckan (till mogna/ointresserade läsare: hon är lika gammal som jag och spelar huvudrollen i den bra serien med det dåliga namnet Gossip Girl som handlar om rika och bortskämda tonårskids i New York). Hon har bara så snyggt hår! Så där fixat men ser ofixat ut. Mitt hår ser i och för sig alltid ofixat ut men lite mer skatbo än glansigt otvunget svall. Och jaaa jag vet - nyckeln heter att föna håret, då blir tillochmed mitt fint - men det är ju så fruktansvärt tråkigt!
Pappa betalar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0