Passionerat plugg (och fler vilda fester)

Ursäkta min frånvaro senaste dygnet. Jag har varit fullt upptagen med att plugga. Med samma frenesi och besatthet som en instängd iller försöker ta sig ut har jag försökt lära mig så mycket som möjligt inför morgondagens mid-semester exam i macroeconomics. Macro är den teoretiskt svåraste kursen jag läser så det är en del teorier att ta till sig! Men jag skall icke klaga, även om det smärtar så betyder det ju att man blir smartare och vem vill inte vara smart liksom? :) förstod alldeles nyss varför ökade oljepriser leder till en bestående minskning i produktion, så skönt! Alltså man ska inte bara förstå att A leder till B utan förklara alla små steg på vägen och däri ligger utmaningen.
Imorgon väntar alltså sista skoldagen innan mitt mid-semester break på 3 veckor, tjoho! Torsdag har jag internship och fredag är det en jättefestival på uni som har anordnats varje år sedan universitetet grundades på 1960-talet. Den bär det lite suspekta namnet Conception Day så jag vet inte vad jag ska förvänta mig..? Kul lär det bli iallafall!
nu måste jag gå och knyta mig så att jag är utvilad inför morgondagens prövning. Jag har alltid gillat tentor och prov, inte för att jag alltid presterar så bra som jag vill men för att jag älskar utmaningar! Har ni tänkt på att en och samma situation kan upplevas som positiv eller negativ beroende på din inställning? Detta tycker jag som inbiten optimist är väldigt intressant, inlägg om det kommer när jag har lite mer tid :) Tills vidare vill jag uppmana alla läsare att ha det i åtanke - ditt liv blir roligare och vi gillar roligt!
Med de visdomsorden säger jag godnatt, spiller vatten över hela tröjan (nejjagärinteklumpig) och önskar er en alldeles förträfflig tisdagkväll!
Notera antalet "attending", hehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0