Update from SuperSpringBreak!

Heeej allesammans! Hittade en dator med gratis internet sa jag skriver en snabb uppdatering tyvarr utan de svenska bokstaverna - sorry for the inconvenience. Anlande till Surfers Paradise igar. Sjukt smidigt att ta sig hit - jag gick fran lagenheten i Sydney en timme(!) innan planet lyfte mot Gold Coast. Efter lika lang flygning som mellan Stockholm och Lulea (ca 1h 15 min) landade vi pa soliga Gold Coast. Det ar en valdigt amerikaniserad del av Australien. Ni maste bildgoogla Surfers Paradise som ar huvudorten dar jag bor nu, det ser precis ut som USA med massor av hoga hotellskyskrapor, lang anlagd beach och palmkantade avenyer. Sa kallade "meter maids" gar omkring pa gatorna endast ikladda heels och guldbikinis - vad deras syfte ar ar hogst oklart for mig. Inget stalle man aker till for den genuina charmen och den intressanta historian kanske, men den fyller sitt syfte som ytligt och galet partyresmal med rage (<- skall vara en ring ovanfor a:et). Vi ar ett gang pa 14 pers som reser tillsammans och alla ar sjukt skona :) en till svensk, ett gang norrman, en tysk, tva fran UK och nagra fran US, tror det var alla. Igar var det forfest innan vi drog in till byn som mina norska vanner sager. Dar fick det roliga tyvarr ett abrupt slut nar en kille i vart gang blev misshandlad... Det var totalt oprovocerat och den j-vla douchebagen som gjorde det hade blivit utkastad fran flera klubbar och man kunde tydligt se att han gick pa droger. Stackaren som blev slagen fick spendera natten pa sjukhus med ev. latt hjarnskakning och tva sar. Blir sa forbannad for han ar verkligen en bra kille som inte skulle ge sig pa nagon. Vi andra gick tillbaka till hostelet och trostade hans flickvan. Jag funderar pa att dra in till stan ikvall och sla honom tillbaka for att han fortjanar det och jag ar ju tjej sa han kanske inte skulle vaga sla mig tillbaka? (lugn mamma o pappa, jag skojar bara). Hur som helst sa kom den slagne tillbaka imorse och han madde efter omstandigheterna bra men var trott. Han kom inte ihag vad som hande av chocken.
Nu har jag just brunchat med nagra av girlsen - yoghurt med musli och notter, gott! Solen skiner, Surfers Paradise ligger norr om Sydney vilket betyder varmare klimat sa jag ska hem o hamta handduken och joina de andra pa stranden. Vi hors snart igen! Ha det koseligt (=mysigt pa norska) och avnjut hostlovens sprudlande fargprakt for mig sa ska jag sola lite for er ;)
Hogaktningsfullt
/eder L.
ps. Kameran fungerar finfint och jag har redan tagit massor av bilder sa nar jag kommer till Sydney ska ni fa se! kul va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0