Förlorat silikon och ömmande tår

God afton!
Ikväll är jag pigg och glad efter att ha varit trött och seg mest hela dagen. Varför? Hemligheten heter som vanligt träning! En hel del roliga typer figurerar på mitt gym, t.ex. thaikillen som drar upp linnet, spänner magen och dansar framför spegeln mitt bland alla tränande. Idag ångrade jag att jag inte hade med kameran för det uppstod ett riktigt Kodak moment - någon hade arrangerat två skyltdockor i en intim pose. De höll på att klä av varandra... Ytterst opassande men sjukt kul! Om jag åker dit imorgon följer kameran med för det såg väldigt roligt ut som sagt :)
En tråkig sak som har hänt idag: jag har förlorat mitt älskade silikon. Min fina kaffemugg som har följt med mig i vått och torrt (och stundtals sett till att innehållet i min väska blivit vått, men det är glömt nu) är inte med oss längre. I ett hjärndött ögonblick lämnade jag den i en föreläsningssal - jag mitt as hade tagit ut den ur väskan och placerat den under stolen - och sedan gick jag därifrån utan att lägga tillbaka den :( Det känns sorgligt för jag har börjat gilla tusen gånger mer att dricka kaffe ur silikonmuggen än de epiga pappersmuggar med plastlock man får när man köper kaffe. Visste ni att de inte är bra för miljön fast de är gjorda av papper? De bidrar till att utöka vårt globala sopberg. Jag tycker att alla som köper take away-kaffe regelbundet borde bära med sig en silikonmugg! Själv tänker jag investera i en ny, suck - tur att man har fixat casual jobb imorgon! Fick på tal om det en värmande kommentar av fina V, han sa att jag var företagsam :)
Till sist tänkte jag bjuda på lite bildspecial: Linnea öppnar paket! (eller: den som väntar på nåt gott...) Jag skriver om mig själv i tredje person bara för att det är rätt creepy och därmed roligt. Och vi gillar roligt!
1. Linnea är glad! Paketet från TopShop har nått Australien, "bara" tre veckor efter beställningen. Dessutom är det fint och prickigt.
2. Linnea öppnar paketet. Samtidigt försöker hon i smyg spänna armarna så att alla läsare skall se och imponeras över hennes framgångar på gymmet!

3. Et voilà! Världens sötaste ballerinaskor uppenbarar sig, väl värda väntan. Nu kan Linnea avnjuta en 100%-ig utökning av antalet skor - från ett par till två! (lugn, har 2 par träningspjux och ett par heels också)

4. Den lite tråkiga parentesen: skorna är en storlek för små..........

5. Linnea är glad ändå - man kan ha dom på huvudet och leka galen älg!
Ja. Total failure som ni förstår. Jag måste returnera skorna så jag kanske har dem lagom tills jag åker hem till Sverige... Dagens visdomsord lyder: Köp inte skor över internet om du inte är helt säker på storleken! Med dessa ord lämnar jag över måndagkvällen till Sverige och kryper till kojs här - där vattnet snurrar åt fel håll. Ha en helt fantastisk måndagkväll allihopa, det är ni värda!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ha ha... du är kul!

mamma

2011-09-05 @ 23:16:24
Postat av: Linnea

Jag har ärvt det från mina tokiga föräldrar! ;)

2011-09-06 @ 14:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0