Vem döper orkaner och hur många exflickvänner har han?!

Jag läser dagligen DN och andra nyhetssidor för att hålla mig uppdaterad om vad som händer i världen. Både stora och små nyheter når mina ögon här på andra sidan jorden - så fascinerande det är med internet! Skönt att orkanen kring NY är över, trist att några strök med... Har ni tänkt på att stormar och orkaner oftast har tjejnamn? Undrar vilken bitter myndighetsperson som sitter och väljer namnen? Lär vara någon som har blivit sviken av många kvinnor i sina dar! Exempelvis Gudrun som härjade i Sverige, Irene i New York och cyklonen Yasi (lät iofs lite androgynt) som drog fram i Queensland här i Australien just innan jag kom hit. När vi reste i Queensland i juli fanns det fortfarande spår efter dess förödande framfart, otäckt!
Idag fanns på dn.se även en rubrik som lydde "Ont om smör i landet". Så nu vet ni det alla smörfans, läge att bunkra kanske? Eller kom hit, här råder hysteri för allt som är fettfritt - nästan så att toalettpappret är märkt med 99.9 % fat free! Själv tror jag mer på lagom mycket naturligt fett än konstgjorda kemikalieproppade lightprodukter som våra kroppar inte alls är gjorda för att bryta ned...
Nu ska jag lägga mig fast klockan bara är halv tio(!), har varit väldigt trött denna vecka och haft lite svårt att sova. Missade pga det frukosten för internationella studenter som hölls på skolan imorse. Får gå nästa vecka istället! Som tur är har jag min mikrohund som jag kan värma och hålla om när det känns tufft. Imorgon är det praktik från 9 till 5 och jag är taggad på fröplantering för hela slanten!
Det blev ett lite rörigt inlägg som får spegla mitt för tillfället trötta tillstånd. Men vi blickar framåt och hoppas på en spralligare morgondag!
Ha en fin torsdag, och minns ni vad jag sa nyss? Snart är det helg :)

Kommentarer
Postat av: Sofies Stiltje

Åh, du verkar ha det så härligt där du är! Blir så glad och inspirerad av att läsa din blogg!



Haha, ja det måste nog vara nån bitter typ som du säger som kommit på orkannamnen :)



Kram!

2011-09-01 @ 15:20:51
URL: http://sofiesstiltje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0