min midsommarhelg

God afton!

Hur var er midsommar? Hoppas bra! Jag har haft en alldeles förträfflig dag idag. Jobbade min sista dag innan vår resa och fick höra att det tydligen varit värsta dramat på jobbet igår med tårar, skrik och okvädesord hit och dit (jag jobbade alltså inte igår). Någon ringde efter chefen för att han skulle komma och klara upp det hela och gissa vad han gjorde? Han gick till närmsta mataffär och köpte öl till alla! haha!!! Problemlösning kallas det visst.
Midsommar firades rejält här nere. Vi inledde med förfest hemma hos Ewa - ett gäng på 7 tjejer (svenskar, australiensare och franskor) och V. Tog en buss in till stan (40 min) och hann med lite fäktning med trädgrenar innan vi gick till första klubben, Jackson på George Street. Vi stannade där ett bra tag innan jag fick den briljanta idén att dra vidare till Kings Cross. Kings Cross är ett nattlivsdistrikt här i stan som är känt för underhållning av det mer dekadenta slaget. Även illegala substanser och vidrigheter som prostitution förekommer enligt ryktet. Vi lät oss inte avskräckas utan mötte upp svenska Madde och Anna på World Bar. Både jag och V gillade dock stället, det var avslappnad stämning och folk var glada och pratsamma och klädda lite hur som helst och varken stelt eller bråkigt. Vi lyckades återigen pricka in en nattbuss hem på minuten och kom hem välbehållna.
Ikväll var jag ute och sprang mina vanliga två vändor längs med stranden. Jag gillar att springa där efter mörkrets inbrott för att det är nästan folktomt samtidigt som det inte känns läskigt eftersom man har fri sikt mot stranden på ena sidan och en öppen gräsyta och väg åt andra. Inga rövare och banditer som kan anfalla! Det anmärkningsvärda med kvällens tur var en man på stranden som gick med någon slags metalldetektor. Han hade flyttat sig ungefär 100 meter på 20 minuter... Vad letade han efter? Någon som har en gissning? guld kanske? (för det är ju ofta folk tappar guldtackor på stranden...?)
Nu ska jag läsa veckans upplaga av The Sun-Herald, tidningen med 20 bilagor ni vet. Den har en väldigt intressant artikel idag om kvinnor och ledarskap och de paradoxer som är länkade till ämnet. För övrigt kan jag säga att både vaden och boken är bra! (har läst halva boken och den är fett spännande, aaah!)
Nedan följer lite bilder från dagens promenad/longboardtur i skymningen. Återigen slås jag över hur vackert Australien kan vara!
Under persikohimlen
Den gyllene byggnaden på kullen är någon typ av fort som användes för att speja efter sjörövarskepp (förr i tiden)!
Mörkret faller snabbt - raka motsatsen till de härliga långa sommarkvällarna i Sverige.

Kommentarer
Postat av: mamma

ho ho o o så kul ni verkat ha på festen!

2011-06-28 @ 00:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0